Ficher Startet 21.Februar.2018 Link til dette innlegget Startet 21.Februar.2018 Noen som har erfaringer med Hobby 540 CC Sitér dette innlegget Link to post
jonaslokseth Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Skulle gjerne hørt litt jeg og! Ser ut som det er veldig gode løsninger på denne båten.. Sitér dette innlegget Link to post
Lady E Svart 17.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2018 Har en sånn med 50 HK Honda som jeg har brukt i 3 sommersesonger nå, er godt fornøyd med både båt og motor. Bruken er mest til fiske og litt transport. Sitér dette innlegget Link to post
nippon81 Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Jeg er også på jakt etter en god 18fot båt med gode fiskemuligheter. En kollega av meg har 2010 rana 540sl med 60hk yamaha. Den er han utrolig fornøyd med. Jeg bor uti havgapet og må ha en båt som tar bårene godt og ikke slår så hardt. Altså så må det være en god V bunn på båten. Ser ut til at hobby 540cc har de løsningene jeg ser etter, men er usikker på skroget. Er noen bilder på nettet der det ser ut til at den har flatere bunn enn f.eks rana 530 og 540 Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 24.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2024 Er det nokon som har ytterlegare erfaringar med denne båten? Vurderer ein slik opp mot Øien og Sting. Sitér dette innlegget Link to post
Vannhundem Svart 29.Juni Link til dette innlegget Svart 29.Juni Lady E skrev On 17.3.2018 at 6.37: Har en sånn med 50 HK Honda som jeg har brukt i 3 sommersesonger nå, er godt fornøyd med både båt og motor. Bruken er mest til fiske og litt transport. Hei! Planer denne med 4 voksne personer i? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 29.Juni Link til dette innlegget Svart 29.Juni Vannhundem skrev for 4 timer siden: Hei! Planer denne med 4 voksne personer i? Det anbefales største motoralternativ hvis man skal laste litt i båten, dvs. 60 hk. Utdrag fra Båtmagasinet 2014: Modellen er høy, bred og meget stødig. Det er enormt god plass på det ryddige dekket, og kjølen kontrollerer avdriften godt ved stilleligge. Men noen sportsbåt er 540 slett ikke. I tillegg krever båten en smule motorkraft. Selv med en femtihester akterut tar det tid å komme opp i plan, særlig i kraftig motvind. Når båten først får jobbet seg over «kneiken», går turen videre helt udramatisk; kun når toppfarten på over 25 knop nærmer seg, begynner skroget å protestere, med tendenser til kjølvandring. Markert, dyp kjøl i kombinasjon med harde chines tåler ikke så mye mer fart, selv om Harrison faktisk har målt en toppfart på over 27 knop med nystoffet skrog og kun én mann om bord. Når det er sagt, så må det også understrekes at båten cruiser utmerket og meget komfortabelt i fin økonomifart på rundt 20 knop, med lavt forbruk og minimalt med støy som ekstra gevinst. Skroget ligger da nesten helt flatt i sjøen, og går meget tørt. Harrison hevder at et sett faste trimplan hjelper godt til med å få båten opp i plan, og disse koster heller ikke mange kronene. Likevel er det god grunn til å vurdere å kjøpe største motoralternativ (60 hk) først som sist om båten hyppig skal lastes tungt. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.