Gudrun Startet 22.Februar.2018 Del på Facebook Startet 22.Februar.2018 Litt stygg overskrift, men ikke like enkelt å få alt ned på en liten linje. I går traff jeg en tidligere kollega jeg ikke har sett på en god del år. Under diskusjonen nevnte han at han hadde vært på ferie i USA for en 3-4 år tilbake. Under en av utfluktene havnet han i en stor marina med masse båter på land og noen på sjøen. Satt og dinglet med beina i sjøen og koste seg. Det som da slo han var at han så omtrent ingen Mercury på disse båtene. Vel tenkte det var reint tilfeldig, men begynte å lure da han spurte en som jobbet der. Han sa at den type motor ble oftest bare brukt i ferskvann hos de. Var den uttalelsen et utslag av en dårlig dag på jobben, for lite inntak av vann under hetebølgen de hadde, eller? Vi har som kjent hatt div spørsmål her på Bp. vedr, tæring tidligere. Bare lurer... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 22.Februar.2018 Del på Facebook Svart 22.Februar.2018 Har en EFI fra 2002 Har ikke vært et feilslag, ser ut som ny under dekselet, ingen tegn til tæring/korosjon.. Tror du må se hvilken markedsandel Mercury har!! Selv om jeg favoriserer Japansk teknologi, har jeg ingen betenkeligheter med å kjøpe en ny eller brukt Mercury! Ang. Tæring så var det ikke bare Mercury som slet med det på enkelte serier.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Kiekhaefer Svart 22.Februar.2018 Del på Facebook Svart 22.Februar.2018 Gudrun skrev for 10 timer siden: Han sa at den type motor ble oftest bare brukt i ferskvann hos de. ??morsomt, det er nok store variasjoner i Usa på hvilke merker som er representert i forskjellige fylker/stater. Evinrude E-Tec er for eksempel lite representert i Florida i forhold til andre merker, men i nordøst statene er de sterkt tilstede så dette varierer. Dei fleste motorene i dag er ganske gode på korrosjon, Mercury er ihvertfall ikke dårligst i klassen... Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 22.Februar.2018 Del på Facebook Svart 22.Februar.2018 Evig eies kun et dårlig rykte.. Var vel et samarbeid med Yamaha, omtalt her før. Yamaha blokk på Mercury stamme, størrelse 60 hester. Adapterplata til Mercury var litt uheldig. Og så flink som amerikanerene er med myter om alt mulig, kan det godt være at det stammer (!) fra dette.. Det er vel strengere utslippskrav i innsjøene? Kanskje det kan ha noe å si? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.