Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Jeg har litt praktisk erfaring med dette. Hadde akkurat samme båt/motor og bytta fra standard propell til Balistic stål propell, og opplevde overhode ingen økt fart, men økt kavitering i sving. Så dette hadde jeg ikke lagt penger på.

Motoren er i grenseland på denne båten, så pass godt på motoren din. De har en tendens til å havarere pga waste gate ventil som setter seg. Om du kjører mye med last ombord kan du kanskje vurdere å gå ned i propellstørrelse og latt motoren jobbe litt lettere og da miste et par knop i toppfart

Bitteliten

Bitteliten

Jeg har litt praktisk erfaring med dette. Hadde akkurat samme båt/motor og bytta fra standard propell til Balistic stål propell, og opplevde overhode ingen økt fart, men økt kavitering i sving. Så dette hadde jeg ikke lagt penger på.

Motoren er i grenseland på denne båten, så pass godt på motoren din. De har en tendens til å havarere pga waste gate ventil som setter seg. Om du kjører mye med last ombord hadde jeg gått ned i propellstørrelse og latt motoren jobbe litt lettere og da miste et par knop i toppfart

Bitteliten

Bitteliten

Mye teori her ?

Motoren er i grenseland på denne båten, så pass godt på motoren din. De har en tendens til å havarere pga waste gate ventil som setter seg. 

• Create New...