Jump to content

Edit History

krabbelars

krabbelars

Mange båter kommer altså ferdig rigget i "pakker" inkludert motor , som i dette tilfellet er direkte fra fabrikken i Polen.

Mht. Norkapp 605 Enduro så er det en båt som ligner mye , og kan leveres med Evinrude motorer. Den er også (som Flipper 600 SC) designet av Espen Thorup , men jeg tror at skroget er av eldre type der Thorup har jobbet mest med interiøret. Dessverre så blir konsollen her en "dealbraker" for mitt vedkommende, både mht. generell layout, farge på toning av glasset (lysegrønn!) , dårlig plass til føttene , og litt malplassert gass-hendel.  Men denne båten kan nesten nå 50 knop med Evinrude motoren jeg nevnte.  

Kanskje kan jeg kikke litt mer på Buster eller andre aluminiums-alternativer også. Ranger fra Norkapp  har vel også kommet i produksjon. Er mest opptatt av god plass på dekk, sportsfiske , transport av matvarer og utstyr, og god fart til- og fra gjøremålene. Er sjelden mer enn to personer ombord ...

krabbelars

krabbelars

Mange båter kommer altså ferdig rigget i "pakker" inkludert motor , som i dette tilfellet er direkte fra fabrikken i Polen.

Mht. Norkapp 605 Enduro så er det en båt som ligner mye , og kan leveres med Evinrude motorer. Den er også (som Flipper 605 SC) designet av Espen Thorup , men jeg tror at skroget er av eldre type der Thorup har jobbet mest med interiøret. Dessverre så blir konsollen her en "dealbraker" for mitt vedkommende, både mht. generell layout, farge på toning av glasset (lysegrønn!) , dårlig plass til føttene , og litt malplassert gass-hendel.  Men denne båten kan nesten nå 50 knop med Evinrude motoren jeg nevnte.  

Kanskje kan jeg kikke litt mer på Buster eller andre aluminiums-alternativer også. Ranger fra Norkapp  har vel også kommet i produksjon. Er mest opptatt av god plass på dekk, sportsfiske , transport av matvarer og utstyr, og god fart til- og fra gjøremålene. Er sjelden mer enn to personer ombord ...

• Create New...