bliss X Startet 26.Februar.2018 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2018 Som bildene illustrerer. Var uheldig i høst og skulle gjerne fått tak i samme typen filter men har ikke klart å finne et som er likt. Har vært veldig fornøyd med dette filteret Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 26.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2018 Hei Eg kan ikkje svara på spørsmålet, men nemner at dersom feilen er at ein stuss har knekt (slik det ser ut på bilete nr. to, er det vel gode grunnar til å kjøpa eit anna filter? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2018 Lurer på om du ikke finner maken hos Vetus. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 26.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2018 Her er en type: https://webshop.nettbaat.no/categories/-sjoevannsfilter En annen leverandør: https://www.marineshop.no/opplagsutstyr/vedlikehold-av-motor/sjøvannsfilter Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
bliss X Svart 26.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2018 Nei det er ikke Vetus. Har sjekket. Filteret ble montert i Sverige for noen år siden. Har kontakt med han som monterte det for å høre om han kan skaffe maken men har så langt ikke fått noe svar. Vil gjerne ha et som er likt så jeg slipper å "bygge om" innfesting o.l. Mulig det går å sette på en tykkere slange og bruke en overgang som f.eks denne? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 26.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2018 Ask skrev 23 minutter siden: Hei Eg kan ikkje svara på spørsmålet, men nemner at dersom feilen er at ein stuss har knekt (slik det ser ut på bilete nr. to, er det vel gode grunnar til å kjøpa eit anna filter? Ask Grunnen til at stussen knakk var fordi jeg ved et uhell presset et kne hardt mot slangestussen. Mitt inntrykk av filteret som jeg har hatt i noen år nå er at det er ganske solid og av bra kvalitet. Usikker på kvaliteten på mye av det som selges rundt omkring av plastfiltere. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2018 Kneet burde vel knekke før filteret. En overgang og en ekstra slangestump vil jo fikse problemet. Virkelig kvalitet kommer først med filtre i metall, f.eks. gjennom Flak. Sitér dette innlegget Link to post
rippie Svart 27.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2018 Er det øverste bildet ditt etter det har knekt? Hvis det så er en easy fix å gjøre som du nevner å sette på en større slangebæreren også en overgang. Bare husk at det er mer som kan gå i stykker osv. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 1.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Ja alle bilder er fra etter at det har knekt. Jeg har vært i kontakt med Leif hos Bergalunds Snickeri som monterte filteret og han har tilsvarende filter på lager så da regner jeg med at det går i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Den heter Seaflow.......... tror det er denne https://www.asap-supplies.com/eu/fittings-valves-strainers/strainers-and-spares/strainers/economic-remote-water-strainer-402198 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
bliss X Svart 1.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 Ja der var den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.