Jump to content

Redningsselskapet tener på småbåtregisteret

Ask

Recommended Posts

Geir Kåre S skrev 28 minutter siden:

Rødt skal redde verden, RS skal redde folk på sjøen fra å drukne :-)

For fritidsbåter blir det litt som om bilredning skulle ha honnørrabatt, litt rart vil jeg si.

Og kan en ikke gi frivillig bidrag uten å være medlem, om en ønsker å gi mer eller mindre? Vil tro det. 

Nå må vi ikke glemme hva jeg mente var feil, ba ikke om noe rabatt på RS kontingenten, hverken alders eller lojalitetsrabatt. Jeg syntes sammenkoblingen på fakturaen med RS medlemskap og årsavgiften til småbåtregisteret uten "mulighet" for å velge en av de ble feil.

Ja, jeg ymtet frempå om at RS medlemskap burde gi  fritagelse for avgift til småbåtregisteret og det står jeg ved. Det finnes antagelig flere RS medlemmer uten registrering i småbåtregisteret her på Baatplassen, enn vi som har vært RS medlemmer og har hatt båten i småbåtregisteret? Man blir vel ikke noe dårligere medlem for RS med samme betaling som alle andre, om man slipper avgiften til småbåtregisteret?

Jeg tror kanskje RS vil tape den drøye 1000 lappen fremfor å vinne noen ekstra kroner ved å holde på slik de gjorde i år, kanskje også gå glipp av en del personer som vurderer å registrere båten sin. De bør ikke gå i fotsporene til beryktede strømleverandører eller andre med bondefangertaktikk.

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Shore skrev for 10 timer siden:

Problemet mitt er at jeg kommer fra et miljø hvor man gjerne setter ting i sammenheng og tar ting litt intuitivt. 

Og jeg kommer fra et miljø hvor man forsøksvis prøver å diskutere utifra lett tilgjengelig fakta hvilket jeg nok kommer til å fortsette med.

Jeg liker også å gjøre ting enklest mulig og å lage alle mulige, og umulige ordninger, slik at de skal være og/eller oppleves som rettferdig for alle til enhver tid er nok ganske så utopisk, dessverre. Ja hvem besitter egentlig den fulle og hele og absolutte sannheten mht hva som er/ikke er rett, riktig og rettferdig? 

Kan uansett ikke se hva det har med prising av en vare, eller tjeneste, som medlemskap i et frivillig båtregister å gjøre, men vi er alle forskjellige, heldigvis.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Et  tvunget medlemskap i småbåtregisteret vil føre til en større pågang på registrering NOR registeret (skipsregisteret) fra de som ikke ser noen nytte i førstnevnte og har fartøyer som er egnet for registrering i NOR. Spesielt da sistnevnte er det eneste som har noen faktisk misjon ift. finansiering, panteheftelser etc. Og NOR er dessuten åpent søkbart til enhver tid, bare ved hjelp av nettilgang.

• 7 måneder senere...

Fikk hele RS opp i halsen da jeg for flere år siden tok kontakt for å registrere en båt. Da ble jeg møtt av en arrogant holdning som igjen førte til at jeg droppet den registreringen. Kjøper lodder og støtter ellers men det registeret styrer jeg klar. RS gjør en fantastisk jobb på sjøen og bør holde seg til det de har greie på. Å drive småbåtregister er ikke blant dét.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...