Mouche Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 10 hours ago, Ask said: Hei Der er eg usamd. Når nokon påtvingar andre ei ulempa bør dei som tvingar dekka utgiftene. Sjølv har eg aldri registrert nokon av dei 8-10 båtane mine i småbåtregisteret, og aldri merka nokon ulempe med å ikkje vera registrert. ' Tenker du på samme måte hva angår biler. Forøvrig blir det vel "deg og meg" som må ta regningen uansett hvis det er et pålegg eller hvem tenker du på som ellers skal ta regningen (for deg)? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Shore Svart 5.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 Mottok krav fra RS i dag, "Nytt fra i år er at du får en samlet faktura som er noe våre medlemmer har etterspurt" Den er meget sleip RS, bondefangeri kaller jeg slikt. Det er ok med en felles faktura, men da burde det vært med 2 forskjellige beløp med 2 forskjellige kid nummer slik at man kunne betale en av de uten å føle seg "bundet" til medlemskap. Jeg vurderer meget sterkt å droppe medlemskapet da jeg misliker måten dere driver virksomheten på, bl.a. til tider rene telefonterroren, å bli oppringt til stadighet for å pushes på diverse produkter og nå, denne siste stunten fra dere. Det er riktignok en rabatt for å være totalmedlem, minus kr.115,-, rabatten burde egentlig ha vært hele kostnaden for småbåtregisteret, såpass burde dere sette pris på trofaste medlemmer som betaler over kr.1000,- pr år. Jeg tror nemlig ikke det blir lagt ned mange kalorier på å ha meg registrert i småbåtregisteret etter innmelding. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
TrikkerN Lønning Svart 5.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 Shore skrev for 1 time siden: Mottok krav fra RS i dag, "Nytt fra i år er at du får en samlet faktura som er noe våre medlemmer har etterspurt" Den er meget sleip RS, bondefangeri kaller jeg slikt. Det er ok med en felles faktura, men da burde det vært med 2 forskjellige beløp med 2 forskjellige kid nummer slik at man kunne betale en av de uten å føle seg "bundet" til medlemskap. Jeg vurderer meget sterkt å droppe medlemskapet da jeg misliker måten dere driver virksomheten på, bl.a. til tider rene telefonterroren, å bli oppringt til stadighet for å pushes på diverse produkter og nå, denne siste stunten fra dere. Det er riktignok en rabatt for å være totalmedlem, minus kr.115,-, rabatten burde egentlig ha vært hele kostnaden for småbåtregisteret, såpass burde dere sette pris på trofaste medlemmer som betaler over kr.1000,- pr år. Jeg tror nemlig ikke det blir lagt ned mange kalorier på å ha meg registrert i småbåtregisteret etter innmelding. Ser ikke helt problemet? Det er jo et fritt land, er det ikke bare å melde seg ut? Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 5.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 Visst er det et fritt land, det er jo derfor jeg skriver om dette. Hadde det vært i Kina kunne det hende jeg ble buret inne for å uttale meg, man vet jo aldri hvem som har et ben innen det offentlige og som ikke tåler kritikk. Har det slått deg noen gang at påvirkning kan føre til forandring? Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 Biten med "telefonterror" er selvvalgt. Får ikke en eneste telefon fra noen av organisasjonene jeg er medlem av fordi jeg alltid velger at jeg ikke skal motta noe som helst når jeg tegner medlemskap osv. Pluss at jeg har registrert meg for "ikke reklame" i brreg og droppet oppføring i telefonkatalog. --- Men enig i prinsippet om at en ikke bør slå i sammen to ulike ting på en regning. Nå er jeg medlem i begge deler så for meg er det en forbedring. Som han sa, til lags åt alle kan ingen gjera. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 6.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2020 Jeg har også reservert meg mot reklame i Br.sund. Jeg pleier også alltid å holde meg unna feltet kontakt pr. telefon, men har ikke akkurat kontaktskjemaet foran meg, fra når jeg tegnet medlemskap. Mulig jeg var litt naiv når jeg tegnet medlemskap i en organisasjon jeg trodde drev med alt annet enn hissig telefonsalg. Når mine 2 barn var små, tegnet jeg de for medlemsskap som synsfadder og førerhundvenn. Dvs, jeg donerte på barnas vegne en viss månedlig sum til et formål jeg syntes var fint. Etter lang tid, dessverre for lang, ble jeg klar over at mesteparten av mine midler gikk til å forsyne lommeboka til et eksternt telemarketingfirma. Siden den dagen har det ikke gått 1 krone til blindeforbundet. Jeg regner med at RS opererer på same måte. RS mottar en liten slant av hva som blir omsatt grunnet telefonsalg, mens mesteparten går til å sponse Gucciskoene til ansatte i et telemarketinfirma. Blindeforbundet har forresten lært, idag har de egne salgsteam, men for min del kom medisinen for sent, jeg er for evig blitt immun for påvirkning. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2020 Se litt stort på det. Jeg og mang andre tjente mange sårt tiltrengte kroner på diverse telefonsalg som student. ;-) Det er greie jobber for unge i ulike livsfaser. Og vi jobba ikke gratis, en kunne til og med tjene ganske godt, sånn relativt sett, om en solgte godt. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 6.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2020 Skal vi se... se litt stort på det.. skatt, eiendomsskatt, formueskatt, el avgifter, årsavgift bil, tvungen NRK lisens over skatteseddelen, det begynner å nærme seg utbetalt pensjon, men tåler du den, så tåler du den., husforsikring, bilforsikring, båtforskring, VHF avgift, båtplass, RS, småbåtregisteret, ..... Du forstår det, Geir Kåre, et sted går grensen for hvor stort en kan se på ting. Skjulte kostnader og uklare kanaler ved vedledighet er en av de tingene jeg velger bort. Jeg har mer enn nok med å betjene egen families velferd, om jeg ikke skulle ta meg av nabosønnens også. Gucciskoene får han finne dekning til andre steder. (Jeg har arbeidet tett innpå et slikt callsenter og det var ikke fattige studenter som florerte) Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Mouche Svart 6.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2020 Shore skrev 19 minutter siden: Skal vi se... se litt stort på det.. skatt, eiendomsskatt, formueskatt, el avgifter, årsavgift bil, tvungen NRK lisens over skatteseddelen, det begynner å nærme seg utbetalt pensjon, men tåler du den, så tåler du den., husforsikring, bilforsikring, båtforskring, VHF avgift, båtplass, RS, småbåtregisteret, ..... De eneste som er vanskelig å ikke MÅTTE betale er vel skatt på inntekt hvor tvungen lisens til NRK inngår? Og kanskje noen øre i elavgift. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Shore Svart 6.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2020 Mouche skrev 27 minutter siden: De eneste som er vanskelig å ikke MÅTTE betale er vel skatt på inntekt hvor tvungen lisens til NRK inngår? Og kanskje noen øre i elavgift. Du skjønner det Mouche, jeg ser litt stort på det. Noen må betjene utgiftsnivået i dette landet, derfor betaler jeg skatter og avgifter som skal til for at barn og unge skal få gå på skole, m.m. Jeg kunne sikkert snodd meg unna ganske mange av disse utgiftene med litt finansakrobathjelp, regner med at du klarer det, siden det ikke er første gang du nevner disse tingene. Burde lære litt av Jens f.eks., som slapp unna arveavgift på et par hytter, mens vi andre i sin tid måtte betale..... Hvordan du mener jeg kan slippe unna båtforsikring, båtplass, bilforsikring, husforsikring... når bil, hus og båt er i ens eie, vil jeg gjerne at du lærer meg, jeg vet du har god innsikt. Du må ikke glemme at noe av dette MÅTTE jeg ikke betale som du skriver, jeg kunne kvitte meg med båten og huset, det hadde selvsagt vært rimelig sprøtt å betale båtforsikring og båtplass hvis en ikke hadde hatt båt. Det er nok noen som betaler medlemsavgift i RS også, uten å ha båt, men det er vel sikkert ikke mange prosent. Det var vel egentlig denne avgiften og småbåtregisteret saken handlet mest om, ja og nabosønnens Guccisko da. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Mouche Svart 6.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2020 Jeg har bare påpekt hva man ikke kan komme unna for båtforsikring og båtplass osv kan du vel ikke klandre fellesskapet for at du har (tatt deg råd til). Dette er å anse som en vare, eller tjeneste, på lik linje med så mye annet man velger å ha, gjøre og/eller kjøpe. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Shore Svart 6.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2020 Du må ikke ta setninger ut av sin kontekst. Jeg svarte Geir Kåre og ga eksempler på elementer som kom i veien for at jeg ikke hadde anledning til å se så stort på det som å sponse naboungenes utdannelse og innkjøpsfest, verre var det ikke. At du vrir det til noe annet, får stå for din regning, ikke skyv dem over på meg. Som du sikkert har forstått av mine innlegg, har jeg regninger nok å betjene Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
TrikkerN Lønning Svart 6.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2020 Shore skrev for 7 timer siden: Skal vi se... se litt stort på det.. skatt, eiendomsskatt, formueskatt, el avgifter, årsavgift bil, tvungen NRK lisens over skatteseddelen, det begynner å nærme seg utbetalt pensjon, men tåler du den, så tåler du den., husforsikring, bilforsikring, båtforskring, VHF avgift, båtplass, RS, småbåtregisteret, ..... Du forstår det, Geir Kåre, et sted går grensen for hvor stort en kan se på ting. Skjulte kostnader og uklare kanaler ved vedledighet er en av de tingene jeg velger bort. Jeg har mer enn nok med å betjene egen families velferd, om jeg ikke skulle ta meg av nabosønnens også. Gucciskoene får han finne dekning til andre steder. (Jeg har arbeidet tett innpå et slikt callsenter og det var ikke fattige studenter som florerte) I alt du nevner her så ser jeg ingen direkte skjulte kostnader? At nrk lisensen blir påtvunget alle burde gjenspeiles på hvor mye som blir pålagt oss betalere, spennende å se ? Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 7.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2020 TrikkerN Lønning skrev for 20 timer siden: I alt du nevner her så ser jeg ingen direkte skjulte kostnader? Nei, ikke så rart det, de er valgt bort. TrikkerN Lønning skrev for 20 timer siden: At nrk lisensen blir påtvunget alle burde gjenspeiles på hvor mye som blir pålagt oss betalere, spennende å se ? Jeg synes den nye innbakte lisensen er hårreisende urettferdig. Det er i dag mange pensonister som ligger på kr. 251.000,- i pensjon i året. Et pensjonistpar med 2 slike inntekter, dvs kr. 502.000,- i årlig pensjon, betaler 2x1600,- =kr. 3200,- tilsammen i lisens. Et ektepar, la oss si at de har jobb som statsråd og tilsvarende stilling/lønn, dvs. samlet rundt 21/2 million kroner i året, dvs 2 millioner mer i inntekt, betaler hele 200 kroner mer , dvs kr. 3400,-. Minner om at den tidligere lisensen var på drøyt 3000,- i året. Fordelen er selvsagt at enslige kun betaler halve summen, noe rettferdighet er det. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Mouche Svart 7.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2020 "NRK-lisensen" 2020: https://www.statsbudsjettet.no/Statsbudsjettet-2020/Satsinger/?pid=93108#hopp Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Shore Svart 7.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2020 (redigert) Jeg forholdt meg til hva statskanalen selv sa, muligens feil? Klarer ikke å lime inn selve grafen, men den fremkommer 20 sekunder inn i filmsekvensen.. https://www.nrk.no/kultur/slik-skal-nrk-finansieres-i-fremtiden-1.14495791 Lagt til: Det endrer egentlig ikke så mye fra det jeg skisserte. Forskjellen blir faktisk enda mindre eller faller helt bort mellom de som så vidt er over minstepensjon, til de som tjener flere millioner i året. Ikke sosialpolitikk. Redigert 7.Februar.2020 av Shore (see edit history) Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Mouche Svart 8.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2020 Du forholder deg til hva statskanalen selv sa i ditt oppslag fra 29.3.2019 mens jeg viste til stasbudsjettet som ble lagt frem i oktober og det er vel regjeringen basert på et flertall i Stortinget som bestemmer dette og ikke NRK selv? NRK-lisens er en vare eller en tjeneste som kjøpes (ja, man er pålagt å kjøpe den) og slike tjenester pleier å ha samme pris for alle uavhengig av inntekt. Kjenner i farten ikke til noen unntak i så måte, ikke strøm, ikke vann og avløp, ikke husleie, ikke prisen på melk og brød, inngangsbillett til svømmehallen og heller ikke prisen på medlemskap i småbåtregisteret som vel er temaet her? Mener du at et slikt medlemskap (småbåtregisteret) også skulle være inntektsavhengig mht pris? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Shore Svart 8.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2020 Mouche skrev for 5 timer siden: Du forholder deg til hva statskanalen selv sa i ditt oppslag fra 29.3.2019 mens jeg viste til stasbudsjettet som ble lagt frem i oktober og det er vel regjeringen basert på et flertall i Stortinget som bestemmer dette og ikke NRK selv? NRK-lisens er en vare eller en tjeneste som kjøpes (ja, man er pålagt å kjøpe den) og slike tjenester pleier å ha samme pris for alle uavhengig av inntekt. Kjenner i farten ikke til noen unntak i så måte, ikke strøm, ikke vann og avløp, ikke husleie, ikke prisen på melk og brød, inngangsbillett til svømmehallen og heller ikke prisen på medlemskap i småbåtregisteret som vel er temaet her? Mener du at et slikt medlemskap (småbåtregisteret) også skulle være inntektsavhengig mht pris? Siden statskanalen viste til denne prisgrafen, trodde jeg i min enfoldighet at det var slik den ville bli. Da med en viss sosial linje. Ja, jeg setter pris på at enslige slipper å betale full avgift og at minstepensjonister slipper hele greia. Siden det er lagt inn en form for sosial tankegang og det tross alt er lagt inn som tvungen avgift via skattetrekk, (man betaler vel skatt etter inntekt), synes jeg ikke det ville vært så merkelig om lisensstørrelsen var beregnet ut i fra inntekt også. Det er ikke så uvanlig som du skal ha det til. Vi har bl.a. honnørrabatter på en del ting i dette landet, selv om det ikke direkte er inntektsavhengig. Jeg tror faktisk man har det også i svømmehallen. Jeg ville faktisk ikke syntes det var spesielt merkelig om RS også ga honnørrabatt, det er mange organisasjoner som har det, bl.a. politiske partier. God helg. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Mouche Svart 8.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2020 Honnørrabatt har intet med inntekt å gjøre, kun alder, og for meg betyr ikke høy/ere alder dårlig/ere økonomi, kanskje ofte tvert derimot med nedbetalt bolig, barna ute av redet og penger på bok. Skal også bompenger med bil graderes etter inntekt og/eller alder, moms på mat osv? Rettferdighet og den enkeltes mening om hva det innebærer har (litt for) ofte å gjøre med den enkeltes situasjon å gjøre, eller hva jeg kaller å "snakke sin egen lommebok"! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Shore Svart 8.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2020 Mouche skrev 1 time siden: Honnørrabatt har intet med inntekt å gjøre, kun alder, og for meg betyr ikke høy/ere alder dårlig/ere økonomi, kanskje ofte tvert derimot med nedbetalt bolig, barna ute av redet og penger på bok. Skal også bompenger med bil graderes etter inntekt og/eller alder, moms på mat osv? Rettferdighet og den enkeltes mening om hva det innebærer har (litt for) ofte å gjøre med den enkeltes situasjon å gjøre, eller hva jeg kaller å "snakke sin egen lommebok"! Som vanlig virker det som du uttaler deg på både inn og utpust uten å få med deg hva andre skriver. Jeg skrev bevisst at honnørrabatt ikke er inntektsavhengig. Når det gjelder det med å oppfatte rettferdighet etter egen lommebok, tror jeg du står som et prakteksempel. Ca 15 % av befolkningen har minstepensjon, uthevet minstepensjon, fordi det er en stor andel som har pensjoner som er lav, men som ikke regnes som minstepensjon. 1/3 av landets pensjonister bor alene, med de utgifter det medfører, kvinner har hatt ca 85% av mannens inntekt, med tilsvarende lavere pensjonpoeng. Den generasjonen kvinner som er pensjonister nå har ikke nydt godt av å få pensjonspoeng for omsorg for egen familie, som man gjør i dag. D.v.s. det er en mengde kvinner som har gått av med pensjon og som går av med pensjon i noen år enda, som har veldig dårlig med pensjonspoeng hvis de har vært så dumme å ta seg av egne barn eller kanskje gamle, eller syke foreldre. Det er også veldig mange i privat sektor, ja du vet den sektoren som har skaffet inntekt til landet vårt, som ikke før i de senere år har hatt lovpålagt pensjonsordning og denne igjen har vært lønnsavhengig og også avhengig av at sjefen ikke er av den gjerrige typen og gått for laveste sats. Det finnes faktisk et Norge utenfor de bemidlede strøk i Bærum og Øvre Singsaker, hvor man har begrenset inntekt, både som arbeidstaker og pensjonist. Gjennomsnittslønnen i 2015, tar det året, for da har vi tatt med de som har vært pensjonister noen år, var under 500.000. Gjennomsnittslønn, da kan du antagelig regne deg frem til hvor nivået hos de tusenvis av kvinner og menn rundt omkring i landet lå, på minussiden, for å få vektskåla til å balansere . Mulig du ut i fra det tallet også kan regne deg frem til hvor mye de har å rutte med som pensjonister. De som har det så godt, de som sikkert har nedbetalt gjeld på bolig, vet du. Antallet giftermål og antallet som går fra hverandre er omtrent likt. Det vil si at at veldig mange i Norge må ut på boligmarkedet på nytt, mange i godt voksen alder, noen faktisk som pensjonister, det hender til og med at den ene ektefellen dør og den som sitter igjen må klare seg med én lav pensjon. Renter og avdrag er det ikke honnørrabatt på, pensjonister får heller ikke førstegangs boliglån til lavere rente. Nei, jeg gråter ikke for min syke mor, jeg har antagelig bare et litt annet ståsted en deg. Får skrive båt og RS til slutt, så det ikke blir alt for OT. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2020 Flott innlegg, men det skal selvsagt ikke hvile på RS å sikre økonomien til dårligstilte, hverken eldre eller yngre. Rabatt for langtidsmedlemmer og faktiske honnørmedlemmer basert på innsats/bragd syns jeg kunne være noe. Hiv på en vimpel også, mange som liker sånt. Men generell aldersrabatt til 62 årige afpere på vei for å seile ARCen, eller på cruise nedover Sørlandet om sommeren... nei, det er det da ingen grunn til. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2020 Shore skrev 36 minutter siden: Som vanlig virker det som du uttaler deg på både inn og utpust uten å få med deg hva andre skriver. Jeg skrev bevisst at honnørrabatt ikke er inntektsavhengig. Når det gjelder det med å oppfatte rettferdighet etter egen lommebok, tror jeg du står som et prakteksempel. Ca 15 % av befolkningen har minstepensjon, uthevet minstepensjon, fordi det er en stor andel som har pensjoner som er lav, men som ikke regnes som minstepensjon. Og du har ikke fått med deg fakta for prosentandelen, femten i følge deg, er ikke av befolkningen, men av alderspensjonistene som utgjør rundt regnet en million, eller i underkant av 20% av befolkningen som igjen betyr at det er rundt femten prosent av 20 prosent eller tre prosent av befolkningen vi snakker om. Tallet er vel trolig enda lavere siden trolig det finnes en del eksempler på minstepensjonister som er gift eller samboende eller sågar på institusjon hvor dette ikke er så interessant. Antallet minstepensjonister reduseres år om annet med 10.000 eller med seks prosent. Ser ellers at du blander hummer og kanari mht pensjon, lovpålagt pensjon(OTP) og ymse pensjonsordninger samt Folketrygd så gidder ikke kommentere dette da det blir alt for off topic. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Shore Svart 8.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2020 Mouche skrev 36 minutter siden: Og du har ikke fått med deg fakta for prosentandelen, femten i følge deg, er ikke av befolkningen, men av alderspensjonistene som utgjør rundt regnet en million, eller i underkant av 20% av befolkningen som igjen betyr at det er rundt femten prosent av 20 prosent eller tre prosent av befolkningen vi snakker om. Ser ellers at du blander hummer og kanari mht pensjon, lovpålagt pensjon(OTP) og ymse pensjonsordninger samt Folketrygd så gidder ikke kommentere dette da det blir alt for off topic. Beklager, glemte at det var teskjekjerringa gubben, jeg hadde med å gjøre. De som ikke må ha alt inn med teskjeer, forsto sikkert at jeg mente de av befolkningen som er pensjonister, skulle ikke forundre meg om de også forsto at jeg mente obligatorisk tjenestepensjon i det andre eksempelet. Problemet mitt er at jeg kommer fra et miljø hvor man gjerne setter ting i sammenheng og tar ting litt intuitivt. Skal prøve å forbedre meg neste gang jeg ser det er deg jeg kommuniserer med. Kommentarene forøvrig, er som forventet. @Geir Kåre S, nei, jeg mener ikke at pensjonister generelt må ha dårlig råd og nødvendigvis rabatt, men man kunne i større grad kanskje gi en rabatt for, som du sier, langtidsmedlemmer og faktiske honnørmedlemmer, det hadde jeg bifalt også ellers i samfunnet. Jeg nevnte politiske partier, vi kan f.eks ta partiet Rødt, som jo er i vinden om dagen. Medlemskap: Studenter, trygdede, pensjonister o.l. med lav inntekt kr. 150 Vanlig medlemskap kr. 450,- Inntekt over 550.000 kr. 950,- Over til RS. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2020 Rødt skal redde verden, RS skal redde folk på sjøen fra å drukne :-) For fritidsbåter blir det litt som om bilredning skulle ha honnørrabatt, litt rart vil jeg si. Og kan en ikke gi frivillig bidrag uten å være medlem, om en ønsker å gi mer eller mindre? Vil tro det. Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 8.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2020 Geir Kåre S skrev 15 minutter siden: Rødt skal redde verden, RS skal redde folk på sjøen fra å drukne :-) For fritidsbåter blir det litt som om bilredning skulle ha honnørrabatt, litt rart vil jeg si. Og kan en ikke gi frivillig bidrag uten å være medlem, om en ønsker å gi mer eller mindre? Vil tro det. Tja, nå får man jo rabatt på bilforsikring for å kjøre skadefritt. Personlig betaler jeg RS med glede, og gir enda litt ekstra. Jeg synes de fortjener det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.