Jump to content

Edit History

Napoli

Napoli

Teppe på dørken er ikke å anbefale - det gjør det bare vanskelig å vaske båten. Kjøp deg en liten 12v pentrypumpe til å stikke nedi hullene bak for å lense båten, så kan du spyle dørken og pumpe vannet enkelt ut igjen. Eller gå for "deluxe" utgaven og monter inn 2 lensepumper, en på hver sin side av batterikassen bak og monter bryter på dashbordet. Vi gjorde det på vår, men det var voksen latskap som kom inn der :)

Når det gjelder motor syns jeg at mindre enn 60 HK er lite på disse båtene. Men - i utgangspunktet var de vel ikke godkjent for mer enn ?60? tror jeg (eller var det 50?). Med 70 HK får du den greit i plan med 6 voksne ombord, og den marsjer fint rundt 30 knop.

Aluplate behøver ikke å koste allverden - lag en pappmal på akterspeilet, og ta den til et mek verksted som kan kappe til en plate til deg. Mener Westermoen brukte en 6 eller 8 mm tykk plate på vår. Denne ble festet med gjennomgående bolter til akterspeilet.

Napoli

Napoli

Teppe på dørken er ikke å anbefale - det gjør det bare vanskelig å vaske båten. Kjøp deg en liten 12v pentrypumpe til å stikke nedi hullene bak for å lense båten, så kan du spyle dørken og pumpe vannet enkelt ut igjen. Eller gå for "deluxe" utgaven og monter inn 2 lensepumper på hver sin side av batterikassen bak og monter bryter på dashbordet. Vi gjorde det på vår, men det var voksen latskap som kom inn der :)

Når det gjelder motor syns jeg at mindre enn 60 HK er lite på disse båtene. Men - i utgangspunktet var de vel ikke godkjent for mer enn ?60? tror jeg (eller var det 50?). Med 70 HK får du den greit i plan med 6 voksne ombord, og den marsjer fint rundt 30 knop.

Aluplate behøver ikke å koste allverden - lag en pappmal på akterspeilet, og ta den til et mek verksted som kan kappe til en plate til deg. Mener Westermoen brukte en 6 eller 8 mm tykk plate på vår. Denne ble festet med gjennomgående bolter til akterspeilet.

• Create New...