Snusmumrikken
Napoli skrev for 7 timer siden:Se her ja, dette blir bra det!
Ja, er utrolig spennende! Får hentet hjem båten på kommende mandag. Motor får jeg levert på døra ila. et par uker da min far reiser ut på jobb i nordsjøen straks.
Blir nok noe oppgraderinger selv om alt fungerte sist båt var i bruk. Lanterner osv. Fikk bare opplyst at Tohatsu motoren fusket på maks turtall, men var fin om du dro ned et par hundre RPM, så skal bytte plugger og rense forgasserne. Så er nok den klar for salg til sesongen begynner.
Har dere en formening om prisen på en slik motor? Tohatsu 50HK - Lang stamme, elstart, oil injection og powertrim, kontrollboks med nøkler osv, 95-96 mod og veier ca 70KG iflg. info på nettet. Så er ganske lett, om jeg får 10.000,- så er jeg mer enn fornøyd nok. Da blir denne Weslingen latterlig billig mtp. relativt nyere 4T EFI og ganske grei båt i seg selv.
Rundt 25 knop burde den være veldig økonomisk, og er jo bare styring for maks 55HK sånn egentlig, så dersom jeg hadde hatt større motor så hadde det blitt enda dyrere. Selv om vi har 2 sett med brukte 300HK Baystar styringer hvorav 1 skal bli brukt på Uttern. Hadde nok fått den, om ikke til en grei pris. Men tviler på at den passer i Weslingen. Kan jo evt. bytte i noe mindre.
Tips til lakk som kan brukes på lister osv? Tenkte å varme opp boden, så kan jeg stå der inne og pusse litt i ferien som kommer om et par uker.
Litt flaut, har jo tross alt hatt mange båter de siste årene, men aldri påført bunnstoff..
Pusse ned det gamle? Hvor mye skal det pusses ned, til primeren?
Hadde planer om å høytrykk-spyle båten, og bunnen, pusse bunnstoff, maskere og påføre nytt? Vingler litt mellom hvit, og svart.. Hvitt ser helt klart nyere ut, men i motsetning til lyseblå og gul Wesling, så gir ikke hvitt bunnstoff den samme kontrasten som er ganske pen på de fargede båtene.
Regner med jeg prøver å friske opp fenderlisten samt friske opp vindskjermen. Aldri eid en båt så lenge at polering kommer i tankene, så må finne litt ut av det også. ^