Jump to content

Edit History

Napoli

Napoli

Har dessverre ingen formening om pris på motor.

Men de andre tingene du tenker på har jeg en ide om.

Dersom du tenker på å bytte lanterner, så bytt ut sidelanternene med en smalere type, så smal som det er mulig å få fatt i. Tror sikkert jeg har kjøpt 10 lanternehus etter å ha sparket av det gamle på vei inn i båten. Topp og akterlanterna ville jeg ikke gjort noe med så lenge de funker, evt byttet pæra til led. 

Jeg satte inn listene i båten med vanlig teakolje - finn en du liker på butikken, den behøver ikke å tåle allverden. 

Bunnstoff - jeg syns hvit Wesling skal ha hvitt bunnstoff, husk at nesten hele bunnen syns når man kjører ☺️ Spyl av båten først. La tørke, og stryk fingeren hardt mot bunnstoffet. Får du farge på fingeren er det selvpolerende, hvis ikke er det hardt. Dersom det er selvpolerende er det bare å male på nytt. Dersom det er hardt ville jeg vurdert å skrape (ikke begynn å pusse, da lager du deg selv arbeid) av så mye som mulig og deretter legge på nytt, selvpolerende bunnstoff. 

Til å polere fenderlisten ville jeg brukt collinite #870, brukte det på en jolle ifjor og ble imponert. Fenderlisten så ny ut, nesten uten arbeid... 

https://bilnerden.no/collinite-liquid-fleetwax-870

Napoli

Napoli

Har dessverre ingen formening om pris på motor.

Men de andre tingene du tenker på har jeg en ide om.

Dersom du tenker på å bytte lanterner, så bytt ut sidelanternene med en smalere type så smal som det er mulig å få fatt i). Tror sikkert jeg har kjøpt 10 lanternehus etter å ha sparket av det gamle på vei inn i båten. Topp og akterlanterna ville jeg ikke gjort noe med så lenge de funker. 

Jeg satte inn listene i båten med vanlig teakolje - finn en du liker på butikken, den behøver ikke å tåle allverden. 

Bunnstoff - jeg syns hvit Wesling skal ha hvitt bunnstoff, husk at nesten hele bunnen syns når man kjører ☺️ Spyl av båten først. La tørke, og stryk fingeren hardt mot bunnstoffet. Får du farge på fingeren er det selvpolerende, hvis ikke er det hardt. Dersom det er selvpolerende er det bare å male på nytt. Dersom det er hardt ville jeg vurdert å skrape (ikke begynn å pusse, da lager du deg selv arbeid) av så mye som mulig og deretter legge på nytt, selvpolerende bunnstoff. 

Til å polere fenderlisten ville jeg brukt collinite #870, brukte det på en jolle ifjor og ble imponert. Fenderlisten så ny ut, nesten uten arbeid... 

https://bilnerden.no/collinite-liquid-fleetwax-870

• Create New...