Jump to content

Edit History

Snusmumrikken

Snusmumrikken

Er det en måte å virkelig sjekke at motor går sunt/fint? Tviler på at turteller kødder. Viser 600-700 på tomgang.

Fant ut at Hustler 4-blad var cupped, så mulig 13 1/2 x 15 vil gå. Er mer redd for at den vil bli for tung.. Den kostet 800,- + frakt, flekk ny med ubrukt hub. Så tviler på at jeg kan tape noe på den. Om jeg taper en tusning alt i alt med å teste X antall propeller, så gjør det meg ingen ting. Artig å holde på også. Må jo også lære litt av egne feil. :giggle:

I tillegg tenker jeg å låne, og evt. kjøpe 13x19 Yamaha propellen om ikke annet, da den vet jeg burde funke veldig fint. Om ikke så er det noe galt med motoren.. :smash:

ivar skrev for 21 timer siden:

Og så kan det jo være at motoren din ikke yter akkurat det den skal, eller etellerannet som gjør at båten går litt tyngre i vannet.   Ser det samme selv med min wesling med 80hk , som heller ikke drar like mye stigning som jeg hadde forventet  - der tror jeg motoren rett og slett er litt slappere på topp enn normalt.  

Hvordan var det med din 60 hester når du hadde den på hekken? Med type propell, stigning og fart?:))

Snusmumrikken

Snusmumrikken

Er det en måte å virkelig sjekke at motor går sunt/fint? Tviler på at turteller kødder. Viser 600-700 på tomgang.

Fant ut at Hustler 4-blad var cupped, så mulig 13 1/2 x 15 vil gå. Den kostet 800,- + frakt, flekk ny med ubrukt hub. Så tviler på at jeg kan tape noe på den. Om jeg taper en tusning alt i alt med å teste X antall propeller, så gjør det meg ingen ting. Artig å holde på også. Må jo lære litt av egne feil. :giggle:

I tillegg tenker jeg å låne, og evt. kjøpe 13x19 Yamaha propellen om ikke annet, da den vet jeg burde funke veldig fint. Om ikke så er det noe galt med motoren.. :smash:

Og så kan det jo være at motoren din ikke yter akkurat det den skal, eller etellerannet som gjør at båten går litt tyngre i vannet.   Ser det samme selv med min wesling med 80hk , som heller ikke drar like mye stigning som jeg hadde forventet  - der tror jeg motoren rett og slett er litt slappere på topp enn normalt.  

Hvordan var det med din 60 hester når du hadde den på hekken?

Snusmumrikken

Snusmumrikken

Er det en måte å virkelig sjekke at motor går sunt/fint? Tviler på at turteller kødder. Viser 600-700 på tomgang. Og den er justert litt lavt (Når jeg tuklet med den:saint:) Går dog. pent på turtallet der. 

Fant ut at Hustler 4-blad var cupped, så mulig 13 1/2 x 15 vil gå. Den kostet 800,- + frakt, flekk ny med ubrukt hub. Så tviler på at jeg kan tape noe på den. Om jeg taper en tusning alt i alt med å teste X antall propeller, så gjør det meg ingen ting. Artig å holde på også. Må jo lære litt av egne feil. :giggle:

Hvordan var det med din 60 hester når du hadde den på hekken?

• Create New...