Jump to content

Edit History

Snusmumrikken

Snusmumrikken

Fikk testa litt kjapt idag. Fikk 36 knop på GPS ut vestergapet i sjø. Ikke lekt med trim/tilt da det var litt for mye sjø til at det var deilig å være utpå. Fikk noen pene svev iallefall. :-D

Motoren starter svært lett. Glad i prime-start systemet. Merker forskjell i "trøkket" kontra 70HKen. Blir med testing utover neste uke. Akterspeilet virker dønn solid med ny plate.

Til tross for at jeg har gjort dette hundre ganger, så var tomgangsturtallet utrolig høyt, og gassen var sinnsykt responsiv. Så må ta en kikk på det. Dunka OK når jeg satt i gir. Gikk 6 knop på tomgang... Fikk litt vondt i hjertet hver gang den ble satt i gir. Ikke at den kom i nøytral som spaken skulle tilsi heller. Ble stressa når jeg skulle legge til. :P 

Men alt i alt - fornøyd. Mulig jeg får noen knop ekstra med heving. Kavitasjonsplaten ligger kun 3 cm over bunn, men var ikke antydning til kavitering, så blir å heve den til høsten. Gjenstår bare å justere tomgangen/giret, så er den klar for nye svev på sjøen. :cool:

Satser på 38-39 med riktig tilt samt. hevet et hakk.

Snusmumrikken

Snusmumrikken

Fikk testa litt kjapt idag. Fikk 36 knop på GPS ut vestergapet i sjø. Ikke lekt med trim/tilt da det var litt for mye sjø til at det var deilig å være utpå. Fikk noen pene svev iallefall. :-D

Motoren starter svært lett. Glad i prime-start systemet. Merker forskjell i "trøkket" kontra 70HKen. Blir med testing utover neste uke. Akterspeilet virker dønn solid med ny plate.

Til tross for at jeg har gjort dette hundre ganger, så var tomgangsturtallet utrolig høyt, og gassen var sinnsykt responsiv. Så må ta en kikk på det. Var dunka OK når jeg satt i gir. Gikk 6 knop på tomgang... Fikk litt vondt i hjertet hver gang den ble satt i gir. Ikke at den kom i nøytral som spaken skulle tilsi heller. Ble stressa når jeg skulle legge til. :P 

Men alt i alt - fornøyd. Mulig jeg får noen knop ekstra med heving. Kavitasjonsplaten ligger kun 3 cm over bunn, men var ikke antydning til kavitering, så blir å heve den til høsten. Gjenstår bare å justere tomgangen/giret, så er den klar for nye svev på sjøen. :cool:

• Create New...