Jump to content

Edit History

EiSvIn

EiSvIn

Jeg fikk ikke lov til å kjøpe meg båt, båter var visst bare tull og masse arbeid. «Husk alle dagene det regner om sommeren!». Har angret på at jeg hørte på fattern i 35 år. Kjøp deg båt, og vær heller klar for å selge den om det skulle bli feil. Prinsippet er at det er bedre å angre på noe man har gjort, enn noe man aldri fikk gjort. 

Når det er sagt, så ha et realistisk forhold til det å ha båt. Det kan være mye å gjøre, men med rett instilling, nok kakao (i hvert fall til du fyller 18), og venner som stiller opp er en båt en utømmelig kilde for masse flotte opplevelser. Alt koster mye mer enn du tror, alt er i mye dårligere stand enn det ser ut som, og folk kommer til å gi deg en masse velmente dårlige råd (også kjent som alle kommer til å fortelle deg hva du burde ha gjort..).

Om jeg skulle komfirmert meg igjen hadde jeg endt opp med en liten båt med overnattingsmulighet. MYE kulere å invitere med seg folk på tur. Personlig hadde jeg nok gått  for en seilbåt, for det er rett og slett mye mer å lære og fikle med ombord. Og bensin kan være dyrt når man er 16 år. 

Jeg husker fremdeles at jeg var å så på en BB17 i Frognerkilen, som jeg hadde sååå lyst på. Jeg syklet fra Ammerud ned dit flere ganger, bare for å drømme meg vekk.. 

God tur! Og husk det er masse hjelp og støtte å få her på Båtplassen.  

EiSvIn

EiSvIn

Jeg fikk ikke lov til å kjøpe meg båt, båter var visst bare tull og masse arbeid. «Husk alle dagene det regner om sommeren!». Har angret på at jeg hørte på han i 35 år. Kjøp deg båt, og vær heller klar for å selge den om det skulle bli feil. Prinsippet er at det er bedre å angre på noe man har gjort, enn noe man aldri fikk gjort. 

Når det er sagt, så ha et realistisk forhold til det å ha båt. Det kan være mye å gjøre, men med rett instilling, nok kakao (i hvert fall til du fyller 18), og venner som stiller opp er en båt en utømmelig kilde for masse flotte opplevelser. Alt koster mye mer enn du tror, alt er i mye dårligere stand enn det ser ut som, og folk kommer til å gi deg en masse velmente dårlige råd (også kjent som alle kommer til å fortelle deg hva du burde ha gjort..).

Om jeg skulle komfirmert meg igjen hadde jeg endt opp med en liten båt med overnattingsmulighet. MYE kulere å invitere med seg folk på tur. Personlig hadde jeg nok gått  for en seilbåt, for det er rett og slett mye mer å lære og fikle med ombord. Og bensin kan være dyrt når man er 16 år. 

Jeg husker fremdeles at jeg var å så på en BB17 i Frognerkilen, som jeg hadde sååå lyst på. Jeg syklet fra Ammerud ned dit flere ganger, bare for å drømme meg vekk.. 

God tur! Og husk det er masse hjelp og støtte å få her på Båtplassen.  

• Create New...