Aerton Hartwig Startet 27.Februar.2018 Link til dette innlegget Startet 27.Februar.2018 Nå skal endelig drømmen til far gå i oppfyllelse og første familiebåt handles nå til våren. Vi bor innerst i Bunnefjorden(Oslo) så det er noen sjømil før vi når spennende skjærgård og ønsker blant annet derfor planende båt. Vi er 4 stk(2 barn, 4/8) men ønsker gjerne å ha med oss noen - da forventer vi at det kommer til å bli veldig trangt. Foreløpig er det Scand Tropic som leder, men jeg vil veldig gjerne ha tips på andre båter jeg også kan vurdere. Ønsker helst 2-3 fot større båt men synes uteplassen i Tropic er super. tror ikke jeg ønsker akterkabin da minstejenta uansett kommer hver natt.. Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 27.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2018 Viking 31 Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Aerton Hartwig Svart 27.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2018 Har sett på den, men stemmer det at de ikke har noe pute i ryggen i salongen ute? den lille salongen inne skjønner jeg ikke bruken av. Jeg vil ikke sitte under dekk og det ser ikke ut til at den kan brukes til seng? Ellers er det fin båt. Pappa hadde en ny slik på det glade 80-tallet husker jeg Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 27.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2018 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=109124496 Sitér dette innlegget Link to post
Baylars Svart 27.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2018 Hva med en Bayliner 2855? Sitér dette innlegget Link to post
Piato Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Jeg har en Windy 8800 (Forøvrig til salgs pga ny båt). Nesten lik den i annonsen over. Ikke targa. Suveren uteplass og sofa som også kan gjøres enkelt om til stor solseng/seng. Sitér dette innlegget Link to post
Aerton Hartwig Svart 28.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Veldig fine klassiske båter disse Windyene men en stikkabin er et must synes jeg. Mer daycruisere vel disse? ønsker også dolbord så da faller vel de fleste amerikanse båtene fra? Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Hva med noe sånt: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=113462654 Hadde Bayliner 265 selv før båten vi har nå og var veldig fornøyd med hva man fikk i forhold til pris. De fleste har store bensinmotorer men det gikk ikke noe særlig mer enn 10-12.000,- på en sesong likevel. Her er det soveplass i stikkkabin og forpigg samt sittegruppe nede som kan gjøres om til seng. Og bredden på 287cm i en 27foter uten dollbord merkes godt innvendig. Lykke til med letingen! Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
KongKing Svart 2.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2018 (redigert) Aerton Hartwig skrev On 2/27/2018 at 23.07: Har sett på den, men stemmer det at de ikke har noe pute i ryggen i salongen ute? den lille salongen inne skjønner jeg ikke bruken av. Jeg vil ikke sitte under dekk og det ser ikke ut til at den kan brukes til seng? Ellers er det fin båt. Pappa hadde en ny slik på det glade 80-tallet husker jeg Hei Jeg har en Viking 31 og tror den leverer på det du ønsker. Det er en del forskjellig varianter ifht seteutforming o.l. Flott uteplass med U-sofa. Hvis du refererer til co-pilot-benken som "salong ute" så har den en liten ryggstøtte, men det er mange varianter ute og går. Den har 2 avlukkede kabiner, 2 køyer foran som er perfekt for barna, samt en stikkabin for voksne. Salong inne er jeg enig i at vi voksne ikke bruker mye, men med barn som spiller, tegner, ser TV osv er det en flott plass. Den kan også benyttes som en enkeltseng, ev har jeg også sett det som dobbeltseng med nedsenket bord. Viking 31 er er innholdsrik båt til å være 31 fot. Her er en til en grei pris som lå ute i hele fjor som kanskje kan prutes ned i ditt prisområde, om det er ok med bensinmotor: https://www.finn.no/gallery.html?finnkode=67482042#image1 Redigert 2.Mars.2018 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Aerton Hartwig Svart 2.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2018 Ja denne hadde en finere puteløsning ute. Det er bra. Hadde det vært diesel kunne den ha vært aktuell. Vi skal nok kjøre relativt lange strekk samt er skeptisk til bensin i forhold til brannfare. Skal holde øynene åpne etter Viking 31 også. Takk Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 2.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2018 Det kommer nok noen med diesel rundt 300k utover våren ? kk Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 2.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2018 Husk 5-knopssonen innerst i fjorden ;) Hvor har du båtplass? Sitér dette innlegget Link to post
Aerton Hartwig Svart 3.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2018 Vi bor på Kjærnes så trenger kun å vente på riktig motortemp før vi kan lirke den opp i plan og koste på. Dæven jeg gleder meg ? Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 3.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2018 Det er fint der! :) Vi har havn litt lengre ut i Bunnefjorden. Teller dager til sesongen starter igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Aerton Hartwig Svart 12.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2018 Da er båt kjøpt. Fikk 3-fots syken før vi i det hele tatt satt i gang så vi endte på en 2000-mod Seaco 950. Gleder oss Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 12.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2018 Gratuler,bare å vente på våren Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 13.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2018 Fin båt! Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
KongKing Svart 13.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2018 Aerton Hartwig skrev for 22 timer siden: 2000-mod Seaco 950. Fikk du en 2000-mod til 300k? Hva slags maskin sitter i den? kk Sitér dette innlegget Link to post
Aerton Hartwig Svart 20.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2018 Nei vi måtte opp i 500k. KAD43 nyoverhalt og med masse utstyr. Vi gleder oss stort Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.