Ivan D Olsen Startet 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2018 jeg har forsøgt at pumpe oljen op igennem pejlpindens hul, men her støder jeg ind i tomgangsfjer o.a. som er nærmest hullet, og får derfor ikke oljen op. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 (redigert) På side 38 i instruksjonsboken står det beskrevet at pluggen (muligens merket "OIL") skal skrues ut ved oljeskift. Vet ikke om det kan hjelpe deg noe? http://nettbutikk.sabb.no/Dokumenter/viewfile.aspx?id=521. Redigert 28.Februar.2018 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
E27 Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Eventuelt åpne veivluka på stb siden. Så kan du samtidig rengjøre i sumpen om nødvendig. Men kan være du trenger ny pakning på luka for montering. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Skru ut pluggen peilepinnen står I. Da går dette helt greit. Har gjort det mange ganger selv uten problemer. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ivan D Olsen Svart 28.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 tak for kommentarer, har prøvet at skruve ud pluggen med pejlepinden også efter instruktionsbogen, men blev lidt bange at ødelægge noget nede i sumpen, da jeg mødte modstand af blandt andet idlingfjeren(lille fjer) og blev derfor meget forsigtig og kom ikke langt ned i sumpen at pumpe smøroljen op. Nu har jeg fået mere gå på mod igen, og veivhuslugen er også en mulighed. tak for hjælpen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Om du skrur av veivluken renner vel oljen rett I kjølen. Da ville jeg heller ha tatt av regulatordekselet. Men som sagt, det skal gå greit ved kun å ta ut pluggen også. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ivan D Olsen Svart 28.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Takk, det er til god hjælp. Sitér dette innlegget Link to post
Ivan D Olsen Svart 7.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 har nu skiftet smøroljen. Efter jeg fik kigget nærmere på mulighederne at pumpe smøroljen op, fik jeg puttet slangen i pejlpindens hul i samme retning som pejlpinden, og det gik alt godt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.