Kimivers Startet 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2018 Hei! Har en båt med en sd 33 patrol motor i, denne har det kommet sjøvann i så den har rustet fast stemplene, vi fikk tak i en litt nyere motor ca 85 modell med turbo. Vi har fjernet turboen og slik for å holde det originalt. Men så så jeg at bunnpanne er litt mindre på den «nye» motoren tenkte da å flytte over den fra den gamle men den er ikke lik i hullbildet. Trur dere det er farlig å bruke den bunnpanne som da gir litt mindre oljemengde?? Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Motorbåter sd33- sd 33". Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Kan aldri tenke meg at dette skulle være noe problem. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
GunR Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Motor fra en Patrol uten turbo? Fattern hadde en 85 eller 86 modell, 3.3 turbodiesel. Hvis du tar og bruker motoren uten turbo, kan det være at den blir fryktelig sløv, da en turbomotor ofte har lavere kompresjon enn tilsvarende motor uten. Men bunnpanna tror jeg ikke du trenger å tenke på. Bortsett fra rustbeskyttelse, kanskje. Men den er muligens i aluminium? Sitér dette innlegget Link to post
Kimivers Svart 28.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Motoren blir syregrunnet og lakkert før den skal monteres, etter som jeg har klart å finne ut så skal det være veldig liten forskjell på disse motorene faktisk i kompresjon, så får satse på at det går bra! Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 28.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2018 Høres bra ut. Sitér dette innlegget Link to post
Kimivers Svart 1.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2018 (redigert) Trenger litt mere hjelp, på drevet til diseselpumpen sitter det en slags mekanisk teller, denne passer ikke på den nye motoren, noen som vet hva den teller? Kan det være turtall? Redigert 1.Mars.2018 av Kimivers (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.