Jump to content

NRK1 1.mars kl 1930, "Team Bachstad" på elvene i Russland

kointa

Recommended Posts

Tidligere har jeg syns at det har vært fonøyelig og undeholdende å følge disse herrene på tur. 

Norsk dokumentarserie fra 2016. I denne del: Team Bachstad er på tur igjen. Denne gangen om bord i en 34 fots motorbåt som i vikingenes kjølvann skal ta dem på elvene i Russland, Hvite-Russland og Ukraina, over Svartehavet til Istanbul. Eventyret begynner i St. Petersburg hvor elvelosen Tore mønstrer på.

Nrk 1 torsdag 1.mars kl. 1930 

Skal følge. Har sett bilturene deres og selv om det er ganske tørre saker, er det ganske trivelig og de har fin vinkling på det hvor de sier at de vil vise at verden ikke er så farlig og det er jo en deilig forandring.

De sa vel også i en av bilturepisodene at det beste de visste var båttur så nå koser de seg vel.

Knall-program. De klarer å lage en blanding av interessant historie, båt-relatert, vise frem folkesjelen hos Russerne og gjør alt med en fin lun type humor. Disse gutta er "hel ved" og gjør seg ikke til... :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Guest Avmønstret#
TB22 skrev 29 minutter siden:

Ka e oddsn for å havarer langt f... inn i gokk og samtidig treffe på en flåte med ingeniører, maskinst og dykker som fikser problemet over en flaske koggnakk og noen salta argurker??

Sånt skjer bare på tv. :lol:

Å bakke akslingen ut av flensen er nå ikke helt havari som trenger ingeniører for å fikse syns jeg men... Kjekt med selskap ;-) 

Guest Avmønstret#
pacuare skrev 1 time siden:

Liker også disse progammene. Drømmer om samme turer selv. Spesielt den forrige. Helt opplagt at de hadde møtt færre personer med en mer flashy båt. Og det blir en kjedeligere tur og kjedeligere TV.

Pluss at det viser muligheten for å ta en sånn tur ved å kjøpe båt lokalt og evt selge/gi bort ved reisens slutt. 

Pinkvin skrev 16 minutter siden:

Pluss at det viser muligheten for å ta en sånn tur ved å kjøpe båt lokalt og evt selge/gi bort ved reisens slutt. 

Er tid som er det store problemet med sånne turer. Jeg vil ha tid til å kjede meg før jeg går videre. Noen dager i alle fall. Å ta med båt fra Norge er ikke ett stort problem, er vel bare en uke fra Oslo til St. Petersburg i snekke. Men den største utfordringen er at hvis man har 3 måneder til tur, vil man da tilbringe tiden i Russland?

Guest Avmønstret#
pacuare skrev 5 minutter siden:

Er tid som er det store problemet med sånne turer. Jeg vil ha tid til å kjede meg før jeg går videre. Noen dager i alle fall. Å ta med båt fra Norge er ikke ett stort problem, er vel bare en uke fra Oslo til St. Petersburg i snekke. Men den største utfordringen er at hvis man har 3 måneder til tur, vil man da tilbringe tiden i Russland?

Absolutt enig, smaken er som baken mtp reisemål. Reiste litt i "østblokkland" tidligere og skal ikke si at jeg ønsker meg tilbake. En ting er de storslagne i utstillingsvinduene av byer som en drar på langhelg til, det liker vel alle, landsbygda med fattigdom, forfall og fyll.. neh, ikke noe for meg. Men jeg liker veldig godt å se film av at andre gjennomfører noe jeg selv ikke ville orke :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...