Jump to content

prm 265 gir slapp taket under økt belasting

st.hans

Recommended Posts

Hei godt folk. 

Kjørte båt i dag. Var og satte garn.. surra og gikk nesten et par timar på 700 (tomgang)På veg heim etter å ha satt i 8 garn på 70 eller så meter, sa giret takk for seg. ca 1000 rpm og litt godt drag på omstyringa men ikkje tungt. Plutselig slapp det taket og problellaksling stod stille. 

sjekka olje og slikt .. Det var innafor merka på pinnen. 

Noken her inne som har vore bort i slikt..

mvh

hansf 

Kommentar fra moderator:
Tittel redigert, var "prm 265 gear". Vennligst les reglene for titler.
"Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder."

Vanligvis, jeg fikk havari på clutchpakka mi i marsjfart, merket ingenting før motoren rusa opp og all fremdrift forsvant. Det lukta svidd clutch i motorrommet.

Når jeg tenker meg om så kan oljetrykk ventilen/manøverventil sjekkes med kassa i båten, det samme med oljepumpa, muligens du må av med flensen for å få ut pumpa. Anyway så ville jeg sjekket trykket med manometer som første punkt.

Hei. Takk for svar. skal sjekke det med pumpa. Tidligare har propellaxel svivd sakte rundt når den ikkje har vore kopla til. No er det ikkje liv. Litt svak kavitasjonslyd(svak kvernelyd)når eg dreier rundt axel. Kassa har stått i sidan 1978 så det er vel ikkje så rart at den har teke kveld. :-) Dritt når det skjer uansett. Såg for meg litt garnfiske fram over mars april, men det får bli neste år med nyoverhalt gear. 

Fleire her som har prm gear? evt om ka for modell som kan byttast mot 265 som tåler 120 Mercedeshestar. Og har same må sjølvsagt.

mvh

hansf 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...