Timmeeh Startet 2.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 2.Mars.2018 Hei. Er det noen som sitter på litt informasjon om 70-80 talls båter fra sandvik... 22 fots sjark, antageligvis ombygd åpen båt. Skal å se på en imorgen. Den har de klassiske rillene på siden i baugen. Så det er ingen malo 22 sjark. Skulle gjerne visst hvordan de er fra fabrikk og hva som er påbygd, så man kan sjekke dette litt nærmere. Hvordan er skroget på disse, blir de framtung når man bygger styrhus? Hvis det opprinnelig er åpen båt da.. mvh Tommy Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 3.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2018 Kanskje ett bilde hadde hjulpet Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 3.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2018 Tenkte mer på hvilke modeller som ble produsert og generell info/historie. men kan legge opp et bilde når jeg har vært å sett. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 3.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2018 Hei, sikkert noe slikt du mener? Det var Sandvik som bygde de. Denne hadde jeg en stund, veldig kjekk sjark. Jeg solgte den til Vevang, der er den i bruk i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 3.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2018 så veldig lik ut i skroget ja! De er bygd med styrhus fra fabrikk? Kjøpte norpower opp sandvik etterhvert? virker som en utrolig kjekk båt. Står en 22 sabb i den også. Sitér dette innlegget Link to post
Båtsjauer Svart 3.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2018 Slik båt jeg har lyst på men ser jeg må reise langt for å hente dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 3.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2018 Hvor? Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 3.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2018 Ja etter det jeg har hørt, så kjøpte Norpower opp Sandvik. Hadde den på land en vinter, forhøyde dørken i den, monterte spill, lense/spylepump og en Pyro. Hadde mange fine dager med fiske med den. Det var Sabb 22 ja. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2018 Sandvik? Trodde det var Myra som hadde de linjene der...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
jonn Svart 3.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2018 Nei, Malo tidligere Sandvik. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 4.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2018 Ja gjerne kom med all info dere vet om. Og lignende båter. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 4.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2018 Er dette en notlettbåt med styrhus? Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 4.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2018 Hei, litt vanskelig å si, ser at denne er bredere, rundere helt framme. Muligens er dette en Malo. Disse båtene er veldig kraftig bygget, husker jeg lagde inspeksjonsluke til propellen, sagde hull med stikksag, det var 3 cm tykt der. Det er et fint påbygg ser jeg, alu dekk å? Mvh Jon Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 4.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2018 Hehe såpass.. ja det kan være det! Virker veldig kurant. Alu overbygg, alu dekk og luker.. veldig bra.. må få prøvd denne og evt overtatt.. kurant styrhus ja. Tror jeg skal få klemt inn en stol til regnfulle dager også! Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 5.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2018 Står en sabb 2h 18hk i båten. Denne er vel solid å fin. Vribart anlegg og mesan, blir jo fin å fiske med denne.. men hvis dette er en lettbåt opprinnelig, så har den vel et greit fartspotensiale? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 5.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2018 ikke så mye fartspotensiale med 18hk Sabb iallefall. Men har jo hørt om folk med heftig motor i Malo 22 som klarer å få den opp i en slags halvplan :) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Timmeeh Svart 5.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2018 Nei det blir vel 6-7 :) Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 7.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 Da har jeg vært på prøvetur. Fikk ikke fulle vinger. Så at akslingen bevegde seg lite når vi tok hendel frem og tilbake. Er det noen justeringsmuligheter på dette? Hvordan funker dette giret til sabb 2h.. kan det være lite olje? Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 7.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 Hei, ja dersom det er lik 2G, så sitter det en stillskrue på giret på høyre side. Den justere en vingene med. Mvh Jonn Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 7.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 Justerer en utslaget da? Selv om armen på giret gikk fullt bak og frem? At like mye arm gir mer vinger begge veier? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 Faren min hadd 10hk Sabb m/ vribart anlegg. Her skjedde det også at noe "dro seg til" slik at han fik dårlig med vinger forover. Men han fikk da desto mer (dvs alt for mye) vinger bakover. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Timmeeh Svart 7.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 Får lese litt instruksjonsbøker... finner en del på nett. Får tro det er easyfix. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 16.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Det ble båt. En flott en sådan. Nå har jeg ferien i boks :) Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 16.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Sandvik fra 1975. Er det http://sandvikboats.no/om-oss/ denne gjengen som har bygd den mon tro? Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 9.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2018 Løfter denne... er det ingen som har info om disse? Sandvik boats i horten tar ikke telefonen eller svarer på mail...! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.