Jump to content

Hvordan løsne kobling til varmtvannstank?

lasmarquezas

Recommended Posts

I går kveld klagde yngstemann på at han ble våt på bena når han sto på dørken inne på lugaren. Jeg løsnet platene i dørken og lenset ca 15 liter vann.

Det viste seg å være en lekkasje i T-koblingen hvor varmtvann går ut. Hver gang pumpa starter, spruter det.

Jeg har løsnet to av koblingene, men får ikke løs den som sitter til tanken. Tenkte å ta koblinga med til Spectra Marin i Molde i morgen.

Har noen ideer til løsning? 

IMG_7208.JPG

IMG_7209.JPG

IMG_7210.JPG

IMG_7211.JPG

Da hadde jeg tatt en rørtang (Bacho) og holdt rundt det blanke røret som kommer ut av tanken (rød krans). Så hadde jeg tatt en skiftenøkkel (eks. Biltema) og skrudd av unionen (messingmutteren). Denne sitter enten og tetter med kon eller pakning, og kan enkelt skrus på plass igjen. Ofte lettere med slik plastikkmikk om man får det ut på et bord og kan titte på det. Eller ta med hele greia til butikken. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...