Jump to content

Edit History

StorStas

StorStas

Gratulerer med første prøvekjøring BØstrøm, heftig ladestrøm :thumbsup:

Dette "utkoblingsproblemet" ditt kommer nok av innstillingen for "V-bypass" som du er inne på.  Det kan virke som den er satt default til laveste innstilling, 13.6V (3.4V pr. celle), i tråd med dine observasjoner og verdiene som er nevnt i manualen.  Denne innstillingen kan bare gjøres på printboardet (IN), som du sikkert allerede har lest på side 8 og utover i manualen.  På den positive siden så har du nå fått testet at utkoblingsmekanikken fungerer som den skal på BMS'en, i hht. innstillingene som er satt :)

Jeg ville nok også lagt meg på samme nivå som VirtualMe når det gjelder ladespenningene, men dette kan du jo tune inn etter hvert.

edit: ..og når du har økt V-bypass så vil du kanskje se at batteriene ikke var fulladet allikevel.  Først når du kommer opp til bulkspenningen og ladestrømmen faller ned mot null, er batteriet fullt.  M.a.o. så er nok den V-bypass innstillingen bare ment å være en sikkerhetsmekanisme og ingen regulering. Slik du har justert regulatoren nå, så blir det da 3.6V pr. celle (14.4V totalt) som er mest fornuftig innstilling, som du selv var inne på.

StorStas

StorStas

Dette "utkoblingsproblemet" ditt kommer nok av innstillingen for "V-bypass" som du er inne på.  Det kan virke som den er satt default til laveste innstilling, 13.6V (3.4V pr. celle), i tråd med dine observasjoner og verdiene som er nevnt i manualen.  Denne innstillingen kan bare gjøres på printboardet (IN), som du sikkert allerede har lest på side 8 og utover i manualen.  På den positive siden så har du nå fått testet at utkoblingsmekanikken fungerer som den skal på BMS'en, i hht. innstillingene som er satt :)

Jeg ville nok også lagt meg på samme nivå som VirtualMe når det gjelder ladespenningene, men dette kan du jo tune inn etter hvert.

edit: ..og når du har økt V-bypass så vil du kanskje se at batteriene ikke var fulladet allikevel.  Først når du kommer opp til bulkspenningen og ladestrømmen faller ned mot null, er batteriet fullt.  M.a.o. så er nok den V-bypass innstillingen bare ment å være en sikkerhetsmekanisme og ingen regulering. Slik du har justert regulatoren nå, så blir det da 3.6V som er mest fornuftig, som du selv var inne på.

StorStas

StorStas

• Create New...