Chiefengineer Svart 7.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 brs skrev 6 minutter siden: Hmm var 2x370 ønskelig da?? Var og prøvde en Fairline 42 før vi handet båt og ble veldig skuffet over kapteinplassen på flyen :( ..??? Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 7.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 Ja sett deg i kapteinbenken og opplev den så får vi høre hva du synes om den. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 7.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 Hva s brs skrev 20 minutter siden: Ja sett deg i kapteinbenken og opplev den så får vi høre hva du synes om den. Smaken ser som baken, den er delt. Hva slags båt endte du opp med? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 7.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 Er vel forøvrig ikke så ulik P42 sin "kapteinsbenk" som du kaller den når man ser litt etter: Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 7.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2018 Vi så og prøvde både P42 2008/2010 mod og en P45 2007 mod og Fairline 42 2011 mod men endte opp med Sealine F42 2011 Mod. Er over 190 høy og fant førerplassen litt trang og sittestillingen veldig bratt i ryggen på førerplassen på flyen på Fairline. Det er over 3 år siden vi handlet Sealine nå. Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 8.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2018 Chiefengineer skrev for 12 timer siden: Eller rett og slett gå opp en divisjon..: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=115404273 Waaaay over budsjettet, så den er uinteressant. oberst1 skrev for 12 timer siden: ...vi forsøkte oss på den i Bergen i fjor, hverken eier eller megler var interessert i å selge men...skulle gjerne hatt den Furuno-pakken som har blitt installert på den båten! Kanskje eier er moden for salg nå? Den båten har ligget ute leenge. eier annonserte den selv først, og BMS har vel annonsert den et par ganger etter det. brs skrev for 11 timer siden: Hmm var 2x370 ønskelig da?? Var og prøvde en Fairline 42 før vi handet båt og ble veldig skuffet over kapteinplassen på flyen :( Det er ikke denne som "napper i snøret" har fått et par muligheter som ikke ligger på finn enda. men jeg er ikke helt låst for D6-370'er men det er vel de jeg ønsker minst. vil heller ha TAMD maskiner faktisk. men rett båt til rett pris er avgjørende Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 8.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2018 Navic II skrev for 1 time siden: Det er ikke denne som "napper i snøret" har fått et par muligheter som ikke ligger på finn enda. men jeg er ikke helt låst for D6-370'er men det er vel de jeg ønsker minst. vil heller ha TAMD maskiner faktisk. men rett båt til rett pris er avgjørende Ikke uenig med deg der. Lykke til i jakten. ? Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 9.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2018 Ville også vurdert rodman og Galeon 440 Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 9.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2018 nor star 290.. skrev for 1 time siden: Ville også vurdert rodman og Galeon 440 Det har jeg gjort flere ganger. Rodman 44 virker som mye båt for pengene, men så var det det med det estetiske da. Galeon 440 er en flott båt (sett bort i fra styreposisjon nede) , men litt skeptisk for de eldre Galeon'ene, og det er ikke store utvalget heller. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 9.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2018 Navic II skrev 52 minutter siden: Det har jeg gjort flere ganger. Rodman 44 virker som mye båt for pengene, men så var det det med det estetiske da. Galeon 440 er en flott båt (sett bort i fra styreposisjon nede) , men litt skeptisk for de eldre Galeon'ene, og det er ikke store utvalget heller. Enig i disse betraktningene her. Er det ikke bekymringsmessig mange P42 til salgs på markedet for tida, synes Finn er full av disse..? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 9.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2018 Gå for det sikre, nemlig Prinses eller Fairline. Har du tenkt på Storebro, men de blir vel for små, selvom det fantes noen 75 fotere. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
casie Svart 9.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2018 Hva med en fairline 40 ph? De er jo egentlig ganske rimelig priset i forhold til alder og størrelse.Har sett de ned i 1,8 mil ...Da har du jo masse og bruke på diesel Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 9.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2018 Er ikke til å stikke under en stol at ved Evt salg senere vil nok Princess eller fairline være det sikreste ang verditap osv Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 9.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2018 Evt. vurdert Azimut 43? Denne her er jo ikke fly Men er jo en flott båt uansett:https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=115126427 Av og til ser man også fly-versjonen som denne annonsert her hjemme. Sikkert den største 43-fotingen på markedet om man ellers kan leve med Azimuts designløsninger. http://no.yachtworld.com/baater/2008/Azimut-43-3034314/country.italia?refSource=standard listing#.WqL4wXxG2Uk Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 9.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2018 Liker veldig godt rodman men som du sier selv det estetiske er ikke av det flotteste. Har vært ombord i Galeon 440 2007 og synest det var en flott båt. Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 10.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Chiefengineer skrev for 16 timer siden: Enig i disse betraktningene her. Er det ikke bekymringsmessig mange P42 til salgs på markedet for tida, synes Finn er full av disse..? mange er vel å ta i. det er vel ikke det helt store. et par facelifter og et par førsteutgaver. Faxen skrev for 16 timer siden: Gå for det sikre, nemlig Prinses eller Fairline. Har du tenkt på Storebro, men de blir vel for små, selvom det fantes noen 75 fotere. Har sikrla inn til de to der ja. det er mye fint på markedet, men det er mye usikre faktorer på de mer "ukurante". Storebro har jeg sett på, og det er meget flotte båter, men de "ekte" storebroene blir for gamle. de nyere (nimbus-hybrider?) er jo stilige, men stemmer ikke helt for meg. har sett på 410 Commander bl.a. casie skrev for 16 timer siden: Hva med en fairline 40 ph? De er jo egentlig ganske rimelig priset i forhold til alder og størrelse.Har sett de ned i 1,8 mil ...Da har du jo masse og bruke på diesel Ph40 er veldig gunstig priset, men blir for trangt akterdekk bl.a. ved Fairline 2-kabins båt hadde jeg heller gått for Ph43, som også er relativt rimelige. nor star 290.. skrev for 15 timer siden: Er ikke til å stikke under en stol at ved Evt salg senere vil nok Princess eller fairline være det sikreste ang verditap osv Tror de holder seg bedre enn mye av konkurrentene ja. Chiefengineer skrev for 15 timer siden: Evt. vurdert Azimut 43? Denne her er jo ikke fly Men er jo en flott båt uansett:https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=115126427 Av og til ser man også fly-versjonen som denne annonsert her hjemme. Sikkert den største 43-fotingen på markedet om man ellers kan leve med Azimuts designløsninger. http://no.yachtworld.com/baater/2008/Azimut-43-3034314/country.italia?refSource=standard listing#.WqL4wXxG2Uk Absolutt. Azimut 43 fly har vært oppe til vurdering! 43HT er ikke et tema. skal jeg ha lukket båt vil jeg ha takterrasse også. nor star 290.. skrev for 15 timer siden: Liker veldig godt rodman men som du sier selv det estetiske er ikke av det flotteste. Har vært ombord i Galeon 440 2007 og synest det var en flott båt. Litt sære i linjene de der. ble litt bedre når de ble rekonstruert med IPS. skrogsidene fikk slakkere linje så den veldig markerte "knekken" midt på ble smidigere. men fortsatt synes jeg det blir litt rart. pluss er jo 3 kabiner i en relativt liten båt. kjempestor plattform (selv om den veldig tydelig er montert på uten hensyn til å "flukte" med resten av skroget. Galeon 440 kjenner jeg ikke veldig godt, men av det jeg har sett er det en flott båt, med mase fine løsninger. men som jeg sa, så er jeg litt usikker på litt eldre Galeon. det skiller ikke så mye i pris mot de tilsvarende engelske båtene så da faller valget gjerne ditover. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Chiefengineer skrev for 17 timer siden: Er det ikke bekymringsmessig mange P42 til salgs på markedet for tida, synes Finn er full av disse..? Fire stk. Er vel ikke så bekymringsfullt?? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 10.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Tom Rør skrev 3 minutter siden: Fire stk. Er vel ikke så bekymringsfullt?? Neida ikke sånn sett.:-) Men Fairline i dette størrelsessegmentet er det ingen av for tida og det er generelt lengre mellom de. De som annonseres sporadisk er stort sett opp til 2004-2005 modeller, nyere enn dette ser man enda mer skjelden. 43-fotingen utgikk jo ganske tidlig, 2004 var vel aller siste året mens 46 såvidt tangerte 2006 men det er nok ikke mange av de her på berget da 50 fotingen godt hadde overtatt salget på dette tidspunktet.. Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 10.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Chiefengineer skrev 10 minutter siden: Neida ikke sånn sett.:-) Men Fairline i dette størrelsessegmentet er det ingen av for tida og det er generelt lengre mellom de. De som annonseres sporadisk er stort sett opp til 2004-2005 modeller, nyere enn dette ser man enda mer skjelden. 43-fotingen utgikk jo ganske tidlig, 2004 var vel aller siste året mens 46 såvidt tangerte 2006 men det er nok ikke mange av de her på berget da 50 fotingen godt hadde overtatt salget på dette tidspunktet.. i Høst var det omvendt, uten at jeg ser noe bekymringsverdig i det. ;) Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 10.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Neida, det blir uansett på et vis to forskjellige årganger båter selv om det ikke ser sånn ut rent estetisk. P42/45 kom inn som nye modeller på omtrent samme tid som som PH43/46 avsluttet sin produksjon som utgående modeller i rekken. Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 10.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 P45 var vel siste årgang i 2007. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 10.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Ble faceliftmodellen av P45 kun produsert i 2006 og 2007 eller kom den i 2005? Det var denne jeg tenkte på. Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 10.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Er litt usikker men P45 Mark2 tror eg bare var i 2007 årgang. Ser at det ligger en P45 2006 mod på Finn og den har ikke faceliften. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 10.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Nei det kan vel ha litt med produksjonstidspunkt etc. Den på finn er vel produsert i 2005. Faceliften var absolutt velykket her, det ga båtene et langt mer "up to date" utseende. Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 10.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Veldig enig med deg der. ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.