Jump to content

Edit History

Gunga Din

Gunga Din

Seilars skrev 47 minutter siden:

................., mens forwardscan er ett verktøy man kan justere langt ut på viddene. Egentlig litt rart at ikke forwardscan henter dybdedata fra nmea2000 nettverket slik at den kan bruke den informasjonen til å hente seg inn når den trenger en rettesnor.  

Noen andre med tilsvarende erfaringer fra forwardscan? 

Takk Seilars !  litt så tenkte jeg da jeg 'investerte' i denne 'dybdemåleren' (sorry Styrogstell :wink:) att jeg fikk en dybdemåler med en funksjon att se forover..........nå skjønner jeg att dette er en 'undervannsradar' som trenger litt justering for 'regn' og 'clutter'............

kan ikke finne att noen 'technical data' hvilke parametrer om noen, som sendes ut som Nmea 2000 setninger.......sender MFD'n noe videre ut i wifi-nettet om dybde under båten ??...............................alt taler for att jeg må ta fram Hilti'en o gjøre ett nytt hull i bunn neste vinter:lol: 

Gunga Din

Gunga Din

Seilars skrev 46 minutter siden:

................., mens forwardscan er ett verktøy man kan justere langt ut på viddene. Egentlig litt rart at ikke forwardscan henter dybdedata fra nmea2000 nettverket slik at den kan bruke den informasjonen til å hente seg inn når den trenger en rettesnor.  

Takk Seilars !  litt så tenkte jeg da jeg 'investerte' i denne 'dybdemåleren' (sorry Styrogstell :wink:) att jeg fikk en dybdemåler med en funksjon

att se forover..........nå skjønner jeg att dette er en 'undervannsradar' som trenger litt justering for 'regn' og 'clutter'............

kan ikke finne att noen 'technical data' hvilke parametrer om noen, som sendes ut som Nmea 2000 setninger.......sender MFD'n noe videre ut i wifi-nettet om dybde under båten ??...............................alt taler for att jeg må ta fram Hilti'en o gjøre ett nytt hull i bunn neste vinter:lol: 

Gunga Din

Gunga Din

Seilars skrev 39 minutter siden:

Takk Seilars !  litt så tenkte jeg da jeg 'investerte' i denne 'dybdemåleren' (sorry Styrogstell :wink:) att jeg fikk en dybdemåler med en funksjon

att se forover..........nå skjønner jeg att dette er en 'undervannsradar' som trenger litt justering for 'regn' og 'clutter'............

kan ikke finne att noen 'technical data' hvilke parametrer om noen, som sendes ut som Nmea 2000 setninger.......sender MFD'n noe videre

ut i wifi-nettet om dybde under båten ??...............................alt taler for att jeg må ta fram Hilti'en o gjøre ett nytt hull i bunn neste vinter:lol: 

• Create New...