Jump to content

Edit History

Code0

Code0

Du må få se de vedtektene før kjøp. En grunneier har en strandlinje. Flytebryggeanlegg er flyktige greier. Hvor lang flytebrygge har de byggetillatelse på? Hvor mange fire meter brede plasser gir det?  Hvor mange andeler skal de selge? Hvor dypt blir det under? Er de innerste plassene dårligere / billigere enn de ytterste? Er fremleie tillatt, eller skal det gå gjennom sameiet? Jeg har bodd to steder med båtplass med boligen. Et sted var det 140 deleiere. Etablert når en typisk båtplass var 2,5 m bred. Nå er den 4-5 meter... når ikke brygga blir lengre, blir det plass til færre. Men da ikke alle har båt samtidig, sier vedtektene at du har rett til båtplass om du har båt. Ledige plasser fremleies av foreningen et år ad gangen til markedspris. Da betaler / subsidierer fremleieinntektene driften / vedlikehold. Et annet strd var alle plassene 3,2 meter brede, 70 cm grunt på innerste plass, alle plasser samme innskudd..., og ikke lov til fremleie. Så ikke plass til min båt, men halvparten av båsene ledig. Ikke lurt... gå inn på byggesak på kommunens hjemmeside, søk opp gårds/ bruksnummer og se hva de har rammetillatelse / igangsettingstillatelse for.

Code0

Code0

Du må få se de vedtektene før kjøp. En grunneier har en strandlinje. Flytebryggeanlegg er flyktige greier. Hvor lang flytebrygge har de byggetillatelse på? Hvor mange fire meter brede plasser gir det?  Hvor mange andeler skal de selge? Hvor dypt blir det under? Er de innerste plassene dårligere / billigere enn de ytterste? Er fremleie tillatt, eller skal det gå gjennom sameiet? Jeg har bodd to steder med båtplass med boligen. Et sted var det 140 deleiere. Etablert når en typisk båtplass var 2,5 m bred. Nå er den 4-5 meter... når ikke brygga blir lengre, blir det plass til færre. Men da ikke alle har båt samtidig, sier vedtektene at du har rett til båtplass om du har båt. Ledige plasser fremleies av foreningen et år ad gangen til markedspris. Da betaler / subsidierer fremleieinntektene driften / vedlikehold. Et annet strd var alle plassene 3,2 meter brede, 70 cm grunt på innerste plass, alle plasser samme innskudd..., og ikke lov til fremleie. Så ikke plass til min båt, men halvparten av båsene ledig. Ikke lurt...

• Create New...