Jump to content

Høyttaler kabler på fly. Princess 42

Smurfen

Recommended Posts

Har originalmontert på fly. Radio ved styreposisjon og de to innfelte i targaen.

Helt ubrukelig (avstand frem til førerposisjon er for lang) :giggle:. Måtte velge å enten oppgradere radio og montere et sett høyttalere til lenger frem eller finne på noe annet. Valgte da heller å kjøpe en god oppladbar høyttaler vi flytter med oss og dertil flere bruksområder.

Skulle jeg derimot gjort noe med dette i dag ville jeg gjort følgende:

-Byttet radioen til en ny med BT evt Wifi.

-To nye innfelte høyttalere langt fremme styrbord og babord i tillegg til de eks.

-En innfelt liten sub evt ferdig aktiv sub under bakre buen i sofa (rett i overgang solseng)

Bruksområdet ville først og fremst være å lytte til musikk underveis nærmere høyttaler til en OK lydkvalitet. Kabling er i så fall enkelt å legge skjult, ingenting kables ned fra fly.

Kan jeg spørre hvorfor du ønsker å ha radioen nede og høyttalere oppe? Er det ikke enklere med to separate anlegg? Alternativt må du trekke lange kabler som du beskrev, følge eksisterende kabelstokk kan være greit..

Bare tanker :wink:

Hei. Litt dårlig forklart av meg. Monterer egen stereo på fly i forbindelse med dette så skal ha de originale høyttalerne og mulig et sett til på ny stereo på fly. Altså kutte forbindelse til stereo nede.

Men sliter med å få dratt trekkeband gjennom gummi smokker under styreposisjon så jeg får tak i de ved høyttalere. Trakk igjennom 5 kabler fra fly til styreposisjon og det var lite hyggelig jobb så håpet høyttaler kabler var litt hyggeligere jobb :smiley:

Nu kommer jag inte ihåg exkt hur möbleringen är på fly på P42, men på min P40 så har jag satt några inspektionsluckor osynligt bakom ryggstödet i soffan på SB sida och två bakom nedgångsluckaan på BB sida som ju som regel står öppen när man är på fly så dom syns inte då.

Pss så kan man lättare lirka igenom ledningar eller till och med flexirör i de öppningar som finns i bakomliggande tvärskott längs sidorna.

image.jpeg.3260557f3d41ec8fb85a2a2ccc39da66.jpeg

Good Luck!

Redigert av ebonita (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...