Jump to content

Edit History

pero

pero

Takker for begge tilbakemeldingene, fantastisk historie om stempelet gjennom bunnpanna. Det sier litt om at dette kanskje faktisk kan gå bra. 

I påvente av nye stempelringer så får man ta litt andre gjøremål på motoren. Toppdekslene så litt gufne ut, med en anelse gravrust og noe naturlig lakkavfall. Så det ble gått på med friskt mot og en pussekloss som tilfeldigvis hadde 80-grit papir rundt seg. Det gjorde vei i vellinga, og sannelig fant jeg ikke en rull med 180 papir også. Så da ble det til og med finsliping, uten vann. Det tok det grøvste om ikke annet. Grunning så det ikke ut til å ha vært tidligere, og motoren er fra 80-tallet. Så da holder det nok uten grunning en stund til. På med Super Silver fra Biltema. Dette blir bling...

20180315_183420.jpg.22eecbd9b7ecc1dff48c5e16a156ce9b.jpg

Det er selvsagt svært viktig med et støvfritt miljø ved lakkering, så en Biltemapose be lagt oppå støvhaugen for å sikre optimal kvalitet på arbeidet..

20180315_190125.jpg.a2dfcb56a2be8746d32107fdd551b31b.jpg

 

Jeg har også sett over oljepumpa, men har ikke bilder av dette. Det anbefales at den bør byttes, men tenk over dette. Motoren har kanskje gått sine 1000 timer. En bilmotor i 1000 timer, med 70Km/h i snitt utgjør hvor mange kilometer..? Ok, jeg har ikke Bachelor i matematikk, så dette får andre ta seg av. Jeg tror at pumpa holder noe timer til, den var tight og fin.

Dernest har jeg tatt et bilde av "nåleputa" til støtstengene, med tilhørende ventilløftere. De skal tilbake på samme plass på motoren, derav plasseringen.

20180315_182851.jpg.cfa20e94153f2e184d2f29c1e706b723.jpg

Til sist et bilde av nødvendig verktøy for å håndtere fastbrente stempelringer.

Merk Jarslberg avis....

20180315_190214.jpg.c519843cb3951974d87800249c315c0a.jpg

Merkingen inne istempelet forresten, noen som kan forklare betydingen av dette? Har bestilt standard bore på ringer, var sikker på at det var riktig, men ble litt usikker plutselig:

20180315_184525.jpg.f3eb1a2e7497329d852cc01c6a312e8c.jpg

 

FF..

 

pero

pero

Takker for begge tilbakemeldingene, fantastisk historie om stempelet gjennom bunnpanna. Det sier litt om at dette kanskje faktisk kan gå bra. 

I påvente av nye stempelringer så får man ta litt andre gjøremål på motoren. Toppdekslene så litt gufne ut, med en anelse gravrust og noe naturlig lakkavfall. Så det ble gått på med friskt mot og en pussekloss som tilfeldigvis hadde 80-grit papir rundt seg. Det gjorde vei i vellinga, og sannelig fant jeg ikke en rull med 180 papir også. Så da ble det til og med finsliping, uten vann. Det tok det grøvste om ikke annet. Grunning så det ikke ut til å ha vært tidligere, og motoren er fra 80-tallet. Så da holder det nok uten grunning en stund til. På med Super Silver fra Biltema. Dette blir bling...

20180315_183420.jpg.22eecbd9b7ecc1dff48c5e16a156ce9b.jpg

Det er selvsagt svært viktig med et støvfritt miljø ved lakkering, så en Biltemapose be lagt oppå støvhaugen for å sikre optimal kvalitet på arbeidet..

20180315_190125.jpg.a2dfcb56a2be8746d32107fdd551b31b.jpg

 

Jeg har også sett over oljepumpa, men har ikke bilder av dette. Det anbefales at den bør byttes, men tenk over dette. Motoren har kanskje gått sine 1000 timer. En bilmotor i 1000 timer, med 70Km/h i snitt utgjør hvor mange timer...? Ok, jeg har ikke Bachelor i matematikk, så dette får andre ta seg av. Jeg tror at pumpa holder noe timer til, den var tight og fin.

Dernest har jeg tatt et bilde av "nåleputa" til støtstengene, med tilhørende ventilløftere. De skal tilbake på samme plass på motoren, derav plasseringen.

20180315_182851.jpg.cfa20e94153f2e184d2f29c1e706b723.jpg

Til sist et bilde av nødvendig verktøy for å håndtere fastbrente stempelringer.

Merk Jarslberg avis....

20180315_190214.jpg.c519843cb3951974d87800249c315c0a.jpg

Merkingen inne istempelet forresten, noen som kan forklare betydingen av dette? Har bestilt standard bore på ringer, var sikker på at det var riktig, men ble litt usikker plutselig:

20180315_184525.jpg.f3eb1a2e7497329d852cc01c6a312e8c.jpg

 

FF..

 



×
×
  • Create New...