
Chris284
I båt er det vanlig med såkalt flame arrestor, det er et metall filter, koster ikke mye.
Det paprfilteret er for bil og har ikke noe i en båt å gjøre.
Edelbrock innsuget lik det øverste i innlegg over hadde jeg på en Camaro med corvette motor.
Forgasser var en Holley 600cfm square bore og det fungerte bra.
Adapter fungerer også, hadde det på en annen camaro der jeg byttet ut en Rochester med Holley square bore.
Når det gjelder kjøling, så ser det ut som at den har vært sjøvannskjølt, bl.a mye rust ved termostat
i det gamle innsuget og ser og rust i kanaler i toppene.
Her regner vi med at du har renset bort all rust.
Kanskje montere ferskvanns kjøling når alt er rengjort.
Jeg ladge moringer av to 5.7L som satt i båten før jeg byttet til diesel. De var ca 10 år gamle, men hadde begynt
å ruste innvendig, så når en ventil satt pga vann ble de tatt ut av båten og erstattet med to 4.2L diesel.
Jeg har en ny 270 kam og nye rullevipper jeg ikke fikk brukt da jeg hadde camaroene. Har og en Holley 600cfm
til salgs om du trenger.