Jump to content

Edit History

pero

pero

Akkurat @Knurrbart, jeg har sjekket med tidligere eier og fått bekreftet at dette har vært saltvannskjølt. Hm, det kompliserer bruk av varmtvannstanken ombord vil jeg tro. Varmeveksleren må i så fall kun gå til den og ikke til kjøling av motor. Eller, det vil jo ikke fungere heller, da blir det ikke varme fra motoren. Da blir det kun kaldt vann i dusjen for kona, det setter hun nok pris på;-)

Det kompliserer det hele en del egentlig, da er det vel en annen temperatur på termostaten også? Man ønsker ikke kokt saltvann i en motor. Vel, man får finne løsninger, og som det sies, har den gått i snart 40 år så holder den nok noen år til. Tenk positivt og pust med magen, eller finn barskapet. Våren er jo i emning så hva kan vel gå galt?

pero

pero

Akkurat @Knurrbart, jeg har sjekket med tidligere eier og fått bekreftet at dette har vært saltvannskjølt. Hm, det kompliserer bruk av varmtvannstanken ombord vil jeg tro. Varmeveksleren må i så fall kun gå til den og ikke til kjøling av motor. Det kompliserer det hele en del egentlig, da er det vel en annen temperatur på termostaten også? Man ønsker ikke kokt saltvann i en motor. Vel, man får finne løsninger, og som det sies, har den gått i snart 40 år så holder den nok noen år til. Tenk positivt og pust med magen, eller finn barskapet. Våren er jo i emning så hva kan vel gå galt?

• Create New...