Jump to content

Edit History

pero

pero

I påvente av gjengeinnsats så får man se på andre remedier som etter hvert skal på motoren. Herunder den tidligere nevnte ferksvannskjølingen. Så det ble en tur til båten for å demontere så mye som mulig derfra. Begge pumpene ble tatt av med litt innsats. Boltene til den nedre pumpa var litt lei å få ut, men med vannpumpetang(!) så gikk det på et vis uten annet skade enn et par blodige knoker.

Vel hjemme ble delene pusset litt og åpnet for inspeksjon. Ferskvannspumpa så fin ut med unntak av pakningen. Ingen slark eller andre ulyder. Er ikke så glad i de galvaniserte rørbendene som er montert, det er mulig de finner andre gjøremål.

20180410_181324.jpg.bc71b0fbac29b6bb505fb13c6eb2112b.jpg

20180410_183652.jpg.5fc18cde7f6894f4da84191219b14ae3.jpg

Råvannspumpa, type Jabsco, hadde elegante vingemutre på dekselet og de kom av lett og greit. Impelleren så helt fin ut, så den skal få lov til å være der.

20180410_183657.jpg.636e9f5c0705cfa99674619c647cf1e1.jpg

Så etter puss og stell og litt farge så ser det i hvert fall bedre ut. 

20180410_190745.jpg.d649a3d761f2b9fc33c7f7ebc352b614.jpg

Skinnet bedrar litt, og her kommer et nytt quizz-spørsmål: Jabsco-pumpa sitter på nedre reimhjul, og denne pumpa skal da går rundt om jeg forstår dette korrekt. Det er den jo nødt til. Jeg er ikke i stand til å vri på den i det hele tatt. Jeg satte den på motoren provosorisk og forsøkte å dreie pumpa rundt, med det resultat at motoren dreide rundt i stedet for pumpa. Skal det være så stor motstand i denne her? Jeg ser for meg en betydelig jobb som drivreima skal utføre i så fall. Da trengs nok de 225 hestene som motoren ifølge spesifikasjonene skal ha..

pero

pero

I påvente av gjengeinnsats så får man se på andre remedier som etter hvert skal på motoren. Herunder den tidligere nevnte ferksvannskjølingen. Så det ble en tur til båten for å demontere så mye som mulig derfra. Begge pumpene ble tatt av med litt innsats. Boltene til den nedre pumpa var litt lei å få ut, men med vannpumpetang(!) så gikk det på et vis uten annet skade enn et par blodige knoker.

Vel hjemme ble delene pusset litt og åpnet for inspeksjon. Ferskvannspumpa så fin ut med unntak av pakningen. Ingen slark eller andre ulyder. Er ikke så glad i de galvaniserte rørbendene som er montert, det er mulig de finner andre gjøremål.

20180410_181324.jpg.bc71b0fbac29b6bb505fb13c6eb2112b.jpg

20180410_183652.jpg.5fc18cde7f6894f4da84191219b14ae3.jpg

Råvannspumpa, type Jabsco, hadde elegante vingemutre på dekselet og de kom av lett og greit. Impelleren så helt fin ut, så den skal få lov til å være der.

20180410_183657.jpg.636e9f5c0705cfa99674619c647cf1e1.jpg

Så etter puss og stell og litt farge så ser det i hvert fall bedre ut. 

20180410_190745.jpg.d649a3d761f2b9fc33c7f7ebc352b614.jpg

Skinnet bedrar litt, og her kommer et nytt quizz-spørsmål: Jabsco-pumpa sitter på nedre reimhjul, og denne pumpa skal da går rundt om jeg forstår dette korrekt. Det er den jo nødt il. Jeg er ikke i stand til å vri på den i det hele tatt. Jeg satte den på motoren provosorisk og forsøkte å dreie pumpa rundt, med det resultat at motoren dreide rundt i stedet for pumpa. Skal det være så stor motstand i denne her? Jeg ser for meg en betydelig jobb som drivreima skal utføre i så fall. Da trengs nok de 225 hestene som motoren ifølge spesifikasjonene skal ha..



×
×
  • Create New...