Gunga Din
Hulda skrev for 17 timer siden:Eller kjøp en patron Biltema Multibond Rapid. Dra en string rundt, klask ruta nedi.......
Du kan bruke Hulda-metoden, å klaske dit noe...........kan sikkert bli tett
men ønsker du gjøre jobben proft, se filmen ett par ggr,
det finnes en anledning til att han er nøye med rengjøring og priming av den rustfrie ramme....og også att han ikke fjerner all gammel fugemasse på glasset.
få bra feste for fugemassen på 'glassskiven' jeg antar, for jeg vet ikke, att Rutgerson bruker Akryl, kan også vare ett herdet glass, men det tror jeg ikke.....Akryl er en PMMA-plast, Plexi er ett varemerke, som er samme type plast, det er spes. vanskelig å få feste i disse plaster
leser du den tekniske beskrivelsen til Biltemas multibond så advarer den mot liming på ett antall plaster PE, PP, PA, Teflon og bitumen.
(samme advarsel står på Multibond Rapid i teksten) Rapiden har ikke technical data på hjemmesiden, derfor tekn beskrivelse av vanlig
Multibond
http://www.biltema.no/biltemadocuments/technicaldatasheets/3648252_TDS.pdf
sen går du inn o leser tekniske data til 295 UV
så ser du att den er spes til plastic glazing og bla PMMA
Du skall ikke ta alt for 'god fisk' her på forumet, mange utaler seg like skråsikkert om alt !
og du skal heller ikke stole på meg , derfor skrev jeg
ring Sika-support, eller noen annen som er spesialist på fuger (jeg er ikke gift med Sika, men vet att de stiller og svarer på spørsmål,
si hvilke materialer du skal lime og spør hvordan blir beste resultat)
ja det koster noen hundrelapper ekstra å få det proft, men du kan også 'klaske dit noe'.....Your Choice !