Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Da har Hulda-metoden så langt holdt 10 år lenger enn Rutgerson-metoden. Det jeg har limt er polycarbonat av merket.... hva er det nå det heter igjen. Dyrt, produsert av GE. Det eneste jeg gjorde var å ripe limeflaten med litt sandpapir. Lexan, var navnet, Lexan med ripesikker overflate. Og så har jeg limt vanlig glass. Det siste har vel ikke stått lenger enn siden 2005.

Bortsett fra det, jeg er tilhenger av å ikke satse alle penga mine på en (1) test. Uansett hva det gjelder. Særlig innenfor egne spesialområder der jeg har studert over lenger tid. Som ikke dekkes av liming. Dette med påstatt resultat fra egen erfaring gir som regel kun resultat fra ett miljø. Slikt fester jeg null lit til. Et forskingsresultat tar med tester fra mange miljøer, temperaturer, fukt, etc. etc. Gjelder blant annet 'korrosjonstester' fra ett miljø. Det blir som historien om arkitekten av Grieghallen i Bergen. Han hadde sett en hoppbakke der man hadde brukt vanlig stål (korrosjonstregt) i en hoppbakke i nord-Sverige. Kjempegreier. Overførte det til Bergen. Glemte dette med temperaturer, luftfuktighet og salin atmosfære. Ikke helklaff.

Hulda

Hulda

Da har Hulda-metoden så langt holdt 10 år lenger enn Rutgerson-metoden. Det jeg har limt er polycarbonat av merket.... hva er det nå det heter igjen. Dyrt, produsert av GE. Det eneste jeg gjorde var å ripe limeflaten med litt sandpapir. Lexan, var navnet, Lexan med ripesikker overflate. Og så har jeg limt vanlig glass. Det siste har vel ikke stått lenger enn siden 2005.

• Create New...