Jump to content

Edit History

dude

dude

Tror ikke det er driftstekniske problemer nå, den nye elektriske er vel den som

trafikkerer fast, og som eieren nå har leid ut til et nystartet driftsselskap.

På regnskapet for 2017 som er det siste tilgjengelige står daglig leder som tok over driften

etter sin far oppført med 152` i lønn. Gjeld i firmaet hennes har halvannen mill i gjeld.

Denne gjelden ser jeg det som veldig sannsynlig at hun selv har stilt garanti for.

Kanskje, siden hun nå flagger at det ikke går lenger, har det vært endringer i negativ

retning i 2018.  I såfall skjønner jeg godt at hun vurderer å gi seg. Er vel ikke mange som 

kan drive noe med en slik lønn i dag..

Hennes far hadde en båt som var nedbetalt, og kjørte den selv slik at han ikke hadde lønnsutgifter

til andre.  og hadde kanskje også mindre krav til inntekt?

Dette er nok en turistmagnet for Bergen, sammen med at den er til nytte for de som slipper å

gå rundt vågen. Totalt frakter båten ca 60000 passasjerer over vågen årlig. 

Så det hadde vel vært på sinn plass at såvel næringsliv som kommune/ fylkeskommune

kunne komme på banen med tilskudd slik at driften kunne fortsette uten at denne jenta slipper

å sitte på både regning og risiko for at Beffen fortsatt blir i bybildet..

dude

dude

Tror ikke det er driftstekniske problemer nå, den nye elektriske er vel den som

trafikkerer fast, og som eieren nå har leid ut til et nystartet driftsselskap.

På regnskapet for 2017 som er det siste tilgjengelige står daglig leder som tok over driften

etter sin far oppført med 152` i lønn. Gjeld i firmaet hennes har halvannen mill i gjeld.

Denne gjelden ser jeg det som veldig sannsynlig at hun selv har stilt garanti for.

Kanskje, siden hun nå flagger at det ikke går lenger, har det vært endringer i negativ

retning i 2018.  I såfall skjønner jeg godt at hun vurderer å gi seg.

Hennes far hadde en båt som var nedbetalt, og kjørte den selv slik at han ikke hadde lønnsutgifter

til andre.  og hadde kanskje mindre krav til inntekt?

Dette er nok en turistmagnet for Bergen, sammen med at den er til nytte for de som slipper å

gå rundt vågen. Så det hadde vel vært på sinn plass at såvel næringsliv som kommune/ fylkeskommune

kunne komme på banen med tilskudd slik at driften kunne fortsette uten at denne jenta slipper

å sitte på både regning og risiko for at Beffen fortsatt blir i bybildet..

• Create New...