Jump to content

Edit History

Eika

Eika

Det stemmer, de gjør vel 45-50knop med en 60hk på, så man øker ikke farta "såå" mye med dobling av hestene. Men eieren er også dobbelt så gammel som gjennomsnittet som kjører disse båtene i løp, så er vel kansje derfor behovet for dobling med hk.

 

Sånn den er rigga nå, med 28" cleaver så er senter av propell akselen 3cm over bunnen på båten, den blei litt mer stabil når den blei heisa såpass mye, men på 4cm så mista han mye av grepet

 

Men de går billigt, i fullt pådrag så ligger han fint i 60 over distanser og har ett forbruk på 0.5L pr NM, ved å senke farta til 50knop så bruker den 0.3-0.4L pr NM. 

 

Her er samme båt med 150 merc

 

Eika

Eika

Det stemmer, de gjør vel 45-50knop med en 60hk på, så man øker ikke farta "såå" mye med dobling av hestene. Men eieren er også dobbelt så gammel som gjennomsnittet som kjører disse båtene i løp, så er vel kansje derfor behovet for dobling med hk.

 

Men de går billigt, i fullt pådrag så ligger han fint i 60 over distanser og har ett forbruk på 0.5L pr NM, ved å senke farta til 50knop så bruker den 0.3-0.4L pr NM. 

 

Her er samme båt med 150 merc

 

Eika

Eika

Det stemmer, de gjør vel 45-50knop med en 60hk på, så man øker ikke farta "såå" mye med dobling av hestene. Men eieren er også dobbelt så gammel som gjennomsnittet som kjører disse båtene i løp, så er vel kansje derfor behovet for dobling med hk.

 

Men de går billigt, i fullt pådrag så ligger han fint i 60 over distanser og har ett forbruk på 0.5L pr NM, ved å senke farta til 50knop så bruker den 0.3-0.4L pr NM. 



×
×
  • Create New...