Jump to content

Er Roca Speed Rails fortsatt på markedet?

Eika

Recommended Posts

Hm, uffda, men det er bare å sende propellen på "treningssenter"... men at det skal gi ytterligere 3 knop... det skal holde hardt. 130 hk er nå engang ikke allverden av energi å skulle få det til med.

Jeg ville sendt epost til BBlades i USA, med beskrivelse av hva som er oppsett og hva man ønsker med bilder av propellen. For å høre om de tror at det er mer å hente ut av propellen.

Ellers er det å optimere skrog, med endring av steglister for å se om man kan minske våt flate, men det er lite skrog som er i vannet allerede. Tipset er at man skal helst ligge med V og siste steglist slik at det kun er den horisontale flaten i vannet, Ikke den siste vertikale delen av steglisten. Da er det minst våt flate. Med mindre det er best å bare fjerne den. Eller gjøre steglisten smalere dvs den horisonale delen, .... Det er ikke lett å treffe slik at man får det til. Mye snekkerier og testing før en evt treffer.

Eller kutte V-bunn siste delen av skroget og lage pad/ski. I overgangen fra V til skien lager man så luftsmøring med hull i den lille vertikale flaten og lufting i rør på innsiden fra oven.

Eller kjøpe større motor... eller annen båt

Trur de siste knopa kommer, når den chippa hjernen kommer tilbake fra Lundin. Vi har blitt enige om at det holder nå, men hvis man kan få det lille ekstra med meget enkle ting så skal det testes. Men mer løft, det ønska han seg ikke nå :)

Men jeg prøvde den i går, du dæven og den lille 16foteren fløtter seg nå. Det må være noe av det mest adrenalin fylte jeg noen gang har kjørt. Merker hver eneste lille bølge, men alikavel såpass bra balansert at man får de lange slake hoppene, kan gasse seg ut av bølgene og bare gå på i neste med friskt mot.

Det er rett og slett den perfekte hverdags lekebåten i mine øyne. Den kjører ræva av alt av fabrikk vannscootere, gir ett sinnsykt adrenalin kick, bruker lite suppe, går godt "uansett sjø" også er det plass til 2stk. Og som "alle" vet, modifisert orginalt er det som gir mest "bang for the buck" iforhold til noe ihjæltrimma greier 

Jeg vet i allefall åssen skrog jeg skal ha i kikkerten, enten en beecraft eller argo17. Vil ikke ha større, liten jolle med medium stor motor gir mange morsomme og billige timer på vannet

Redigert av Grønngylt (see edit history)
  • 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...