Jump to content

CO alarm, hvilken type anbefales?

Bisse

Recommended Posts

Det blir litt uklart hva du ønsker når du skriver CO alarm i tittelen, men CO2 alarm i teksten. Hva er det du er ute etter? Noe bedre er det ikke i teksten i linken. Der skrives det: "Carbon-Monoxide-CO2- Digital . . . ." Er det en Carbon-Monoxide (CO alarm) eller en CO2 alarm de selger?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev for 2 timer siden:

Det blir litt uklart hva du ønsker når du skriver CO alarm i tittelen, men CO2 alarm i teksten. Hva er det du er ute etter? Noe bedre er det ikke i teksten i linken. Der skrives det: "Carbon-Monoxide-CO2- Digital . . . ." Er det en Carbon-Monoxide (CO alarm) eller en CO2 alarm de selger?

Jeg setter 200 spenn på CO-alarm, siden vi er på et båtforum og det stod en forklarende tekst inne på produktet. Med mindre CO2-alarm er et båtbehov som har gått meg hus forbi (f.eks om noen har veldig mange kullsyremaskiner eller brygger/produserer øl/vin ombord)?

Men ja, dumt at det blir omtalt som det samme av de som selger dem (hos brukerne må en forvente litt forvirring).

For å være bittelitt on-topic, så har jeg samme alarm som ostapnes, men den ligger fremdeles i plast i båten.

Jeg kjøpte en sånn ifjor som den MagneG linker til over. Men den begynte plutselig å ule, uten at det var noen grunn til det. Har den liggende på pulten her nå, og den later ikke til å være frisk her hjemme heller.

På en annen tråd, så var det noen som sa det hadde vært trøbbel med de første partiene av denne alarmen.

Var på båtmesse i Leangbukta i helgen, og la merke til at det var flere båter som hadde både en og to av disse alarmene innstallert - lavt, nede ved gulvet.

Kanskje jeg skal prøve lykken igjen og kjøpe en ny en på Lillestrøm til helgen? Eller er det andre og bedre alternativer, mon tro?

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

dennrick skrev for 4 timer siden:

Jeg kjøpte en sånn ifjor som den MagneG linker til over. Men den begynte plutselig å ule, uten at det var noen grunn til det. Har den liggende på pulten her nå, og den later ikke til å være frisk her hjemme heller.

På en annen tråd, så var det noen som sa det hadde vært trøbbel med de første partiene av denne alarmen.

Var på båtmesse i Leangbukta i helgen, og la merke til at det var flere båter som hadde både en og to av disse alarmene innstallert - lavt, nede ved gulvet.

Kanskje jeg skal prøve lykken igjen og kjøpe en ny en på Lillestrøm til helgen? Eller er det andre og bedre alternativer, mon tro?

Jeg har brukt to Fire Angel alarmer i båten i tre sesonger. De fungerer glimrende.

Har også en Honeywell xd 100. Det er min andre Honeywell.  Har ikke hatt problemer med noen.

Hva gjelder montering av alarm ved dørknivå,  er det helt feil plassering for en CO-alarm. Den skal monteres ca 15 cm fra taket. Propan-alarm skal monteres ved dørknivå pga at denne gassen er tyngere enn luft.

• 1 måned senere...

Da har jeg prøvd igjen. Den jeg hadde var en iSens GLA-02. Det er denne som uler i tide og utide, så den skal jeg reklamere på.

Den nye jeg har er en GLA-03. Den har vært med på tur i to helger nå, og den later til å fungere. Den har ihvertfall ikke gitt lyd fra seg:rolleyes: 

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...