tmoltsendk Startet 14.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 14.Mars.2018 Hei jeg står og skal beslutte meg for om jeg skal kjøpe meg en Joda 7500 med en Kubota 88hk (ca?) diesel motor fra 1985. Båten ser passe fin og vedlikeholdt ut. jeg er dog veldig i tvil om motoren, da det ikke er noe jeg har hørt så mye om før. Har lest litt frem og tilbake her inde og på google, hvor det ser ut til å være litt blandende erfaringer. Jeg ønsker gerne noen litt mer aktuelle erfaringer og evt. om noen ville se på vedlagte bilde. Helst fra folk med førstehåndserfaringer. Alternativt om noen vet hva det ville koste å sette en ny/fabriksoverhalt motor inn af samme type? prisen er 95.000 - så det er for så vitt en grei pris! på forhånd tak. Sitér dette innlegget Link to post
Norsken Svart 14.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2018 Har ikke peiling på motoren som står i båten, men har sett litt på priser på nyere perkins, spesielt m92b, som er en 84 hesters motor. Prisen varierer litt siden den har flere utstyrsnivåer vistnok, men fant en blogg hvor det opplyses om en pris på USD 14.500 i 2010 ca. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 14.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2018 Har ikke selv hatt den motoren men etter det jeg har hørt er Kubota bra motorer. Kubota produserer jo motorer for både Perkins og Volvo så den funker nokk greit. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 14.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2018 Hmmm, ja denne var litt artig.. Fant den ikke når jeg søkte.. Finner 3 og 4 syl... Men nå er det jo noen år siden 1985 og da.. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 14.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2018 Om jeg ikke tar feil er det vel en 3,6 L 6 syl motor. Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 14.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2018 beta marine motorer er kubota blokk Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 15.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2018 Kubota motorer, marinisert og solgt under navnet Universal Diesel, var svært vanlig i båter som ble levert på 80-tallet i USA. De fleste av disse sviver og går fremdeles og har et godt rykte. Selv har jeg et eksemplar fra 1983 som har vært problemfri de 14 årene jeg har eid båten. Sitér dette innlegget Link to post
tmoltsendk Svart 15.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2018 Vestkystseiler skrev for 3 timer siden: Kubota motorer, marinisert og solgt under navnet Universal Diesel, var svært vanlig i båter som ble levert på 80-tallet i USA. De fleste av disse sviver og går fremdeles og har et godt rykte. Selv har jeg et eksemplar fra 1983 som har vært problemfri de 14 årene jeg har eid båten. Se det var akkurat den info jeg trengte! Tak for et fint svar :) prøver og gå for den :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.