Jump to content

Kubota 88hk (?) diesel årg 1985 - erfaringer?

tmoltsendk

Recommended Posts

Hei

jeg står og skal beslutte meg for om jeg skal kjøpe meg en Joda 7500 med en Kubota 88hk (ca?) diesel motor fra 1985. Båten ser passe fin og vedlikeholdt ut.

jeg er dog veldig i tvil om motoren, da det ikke er noe jeg har hørt så mye om før. Har lest litt frem og tilbake her inde og på google, hvor det ser ut til å være litt blandende erfaringer. 

Jeg ønsker gerne noen litt mer aktuelle erfaringer og evt. om noen ville se på vedlagte bilde. Helst fra folk med førstehåndserfaringer.

Alternativt om noen vet hva det ville koste å sette en ny/fabriksoverhalt motor inn af samme type? 

prisen er 95.000 - så det er for så vitt en grei pris!

på forhånd tak.FB17D16C-A2F1-422D-BE30-1CCC94BDC97C.jpeg.e6e9882ba7cec62df136fb7eb77ebdaf.jpegFB17D16C-A2F1-422D-BE30-1CCC94BDC97C.jpeg.e6e9882ba7cec62df136fb7eb77ebdaf.jpeg

7DDC9AE6-E35C-4D5D-9B41-90C69CBDCA1C.jpeg

Vestkystseiler skrev for 3 timer siden:

Kubota motorer, marinisert og solgt under navnet Universal Diesel, var svært vanlig i båter som ble levert på 80-tallet i USA. De fleste av disse sviver og går fremdeles og har et godt rykte. Selv har jeg et eksemplar fra 1983 som har vært problemfri de 14 årene jeg har eid båten.

Se det var akkurat den info jeg trengte! Tak for et fint svar :) 

prøver og gå for den :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...