Lars H. Startet 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 16.Mars.2018 Nå begynner mismotet å strømme på, 16. mars. Værmeldingen her hjemme sier: Og i hagen ser det slik ut. Hvordan det ser ut i båthavnen, orker jeg ikke å vise! Sist år tok jeg dette bildet 10. mars. Og 15. mars så det slik ut i hagen. Og ikke minst, 21. mars sist år: Noen som har tilgang til noen piller som kan hjelpe mot mismotet? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
lectron Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Bare 20 grader til i lufta nå, så kan malinga begynne. Satser på mandag-tirsdag Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Til uken er det faktisk meldt 2 - 3 plussgrader midt på dagen i havnen. Da tror jeg sannelig jeg tar burka'n og starter med litt vasking. Jeg får ta med meg temperert vann i kanner og nødvendig utstyr for vask slik jeg har gjort tidligere år. Vannet er neppe satt på i havnen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Det ser stygt ut for oss mot helgen også. Hadde planlagt fjerning av peessenning og stativ nå på lørdag, men så lenge de varsler flerfoldige kuldegrader, venter jeg litt. Håper på et mirakel mot neste helg. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 (redigert) Synes ikke det er så galt jeg! Bildet er tatt onsdag 14 mars 2018 i Oslo. Temperaturen varierer jo endel ser jeg på utetermometeret på båten. Men det var kaldere forrige uke, da var det ned på 15 minus. Redigert 16.Mars.2018 av Dykker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Hvor ligger du Dykker? Ser ut som Bestumkilen. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Jeg ligger innerst i kilen. Det er vel noen få meter fra der du ligger? Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 (redigert) Nei, våren kan godt vente litt til når man kan få turer som dette: Er lenge mellom sånne vintre nå for tiden. Redigert 16.Mars.2018 av Duppe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 (redigert) Duppe skrev 13 minutter siden: Er lenge mellom sånne vintre nå for tide Og takk for det! Noe verre enn slik hvit forurensning finnes ikke! Alt liv lagt dødt, ikke et grønt blad i naturen. Redigert 16.Mars.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
boble65 Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Vinter er fint det? er bare litt kaldt? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 (redigert) Nei! Og vannet er alt for hardt! Redigert 16.Mars.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
PiperBill Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Var nede ved båten i dag. Driver og monterer trimplan. Minus 10 men solen varmer ganske mye nå om dagen. Hadde med et liggeunderlag å sitte på. Fikk gjort mye og er godt fornøyd J Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Tom Rør Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Dykker skrev 1 time siden: Jeg ligger innerst i kilen. Det er vel noen få meter fra der du ligger? Det var det jeg mente :-) Da er vi i tilnærmet samme båt? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 16.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2018 Jeg har dessverre ikke så mye å hjelpe deg med når det gjelder medikamenter Lars ? Det jeg sier til meg selv hver dag er "Bare vent til rett over påske,det er jo ikke lenge til. Denne tiden fra nå og frem til sankthans er absolutt den beste. Koser meg med å se hvordan naturen sasskte våkner til liv. Selv om det går vel sakte om dagen. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Olevine Svart 17.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2018 Da jeg var liten fikk jeg stadig høre at jeg måtte smøre meg med en salve som het tålmodighet. Vet ikke om den er å oppdrive lenger. Jeg var en liten tur nedom båten i dag, og der så det sånn ut. Fint lite aktivitet var det også. Skulle ikke tro dette er på palmekysten Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 17.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2018 For en gangs skyld er det litt deilig her på vestlandskysten. Første dagen ute i hagen for å beskjære trær. Solen varmet og man kunne sitte ute med kaffekoppen. Snøklokkene har tittet frem, så nå aner man at det går mot bedre tider. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 17.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2018 Satt og kikket gjennom noen bilder på pc'en. Fant dette fra 31. mars 2016. Jeg har liten tro på at det blir slik i år. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 17.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2018 (redigert) Solseng skrev for 1 time siden: Solen varmet og man kunne sitte ute med kaffekoppen. Sånn var det i Vestfold i dag også! Redigert 17.Mars.2018 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Lars H. Svart 17.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2018 I kveld, 17. mars er det greit å ha utetermometeret inne med føler ute! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fyrlykten Svart 17.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2018 Hei @Lars H. den kannen din med slange og batteri burde vært i tråden "smarte ting til båten" den var helt genial Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Princess V48 Svart 18.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2018 (redigert) Dette må vel være siste krampe? -15 I Son nå på morran. Ser fint ut fremover og spesielt neste lørdag! Redigert 18.Mars.2018 av 37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 18.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2018 Ligger på land på Skjæløy med Saowanee. Skulle vært ute til Påske. Nå satser jeg på båtpuss i stedet og en tur langs bryggene med fiskestang . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Eureka Svart 18.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2018 Kom hjem til Ålesund på fredagen. Riktignok minus på natta, men godt i sola på dagen. Men vårlufta er skarp, så det er lett å la seg lure. Hagehortensiaen har antydning til grønne spirer. Mye snø i fjellet, men bart i lavlandet.? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2018 Trøsten er at batteriet i båten har det kaldt og godt med derpå lite selvutlading den siste uken. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
lurvetass Svart 18.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2018 NilsPils skrev for 4 timer siden: Ligger på land på Skjæløy med Saowanee. Skulle vært ute til Påske. Nå satser jeg på båtpuss i stedet og en tur langs bryggene med fiskestang . . . Samme her NilsPils. Men hørte et skikkelig vårtegn nå nettop. Tjelden har kommet og skriker sine karakteristiske pipeskrik. Og snøen smelter på terrassen :) Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.