Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

"LISE" skrev for 4 timer siden:

@Bitteliten Sløyfen fra motor til VVT/Defroster går oftes i parallell med ekspansjontank og VVT/defroster kan dermed monteres høyere enn motor. Men det er ofte ikke så høyt trykk i sløyfa, slik at den er utsatt for luftbobler on den monteres for høyt.

Hva betyr det at de er montert i parallell?

hos meg er det ca 1 m slanger ut av motor tur retur vv bereder. Jeg tenker da å koble retur ut av vv bereder til defroster og sette en ny retur slange  fra defroster til motor.  Rett tenkt? Defroster vil komme 20-30cm høyere enn vv bereder tenker jeg. 

kalori bedre enn Isotherm Helios? Ser at det er større effekt på Kalori silencio med 5500w. 

Bitteliten

Bitteliten

"LISE" skrev for 4 timer siden:

@Bitteliten Sløyfen fra motor til VVT/Defroster går oftes i parallell med ekspansjontank og VVT/defroster kan dermed monteres høyere enn motor. Men det er ofte ikke så høyt trykk i sløyfa, slik at den er utsatt for luftbobler on den monteres for høyt.

Hva betyr det at de er montert i parallell?

hos meg er det ca 1 m slanger ut av motor tur retur vv bereder. Jeg tenker da å koble retur ut sv vv bereder til defroster og hs en ny retir gra defroster til motor.

ingen moderne motor hos meg. God Yanmar 75 hk 4 syl turbodiesel ?

kalori bedre enn Isotherm Helios? Ser at det er større effekt på Kalori silencio med 5500w. 

• Create New...