Eureka
Det står fritidsparafin på dunken. Jeg bruker kemityl. Europris hadde den før ihvertfall. Min lokale Bestmarin har den og jeg tror FK har den.
Kan høres ut som du har rett sort. Har du sjekka om filteret på slangen nedi dunken har det bra?
Mulig Rune, wallasservice, arresterer meg nå, men jeg tenker at om den ikke soter, og den faktisk tenner og brenner, så er det vel ikke grunn til å skifte veke og glødespiral. Dog, det er kjekt å ha repset liggende.
For 3-4 år siden skulle jeg og fruen på helgetur med seilbåten. Det skulle lages sushi ombord første kvelden. Dro med lettbåten inn til nærmeste tettsted med butikk. Fikk tak i laks, ris, tilbehør etc etc. Ut igjen på holmen for å koke ris.
Full av pågangsmot åpnet jeg en pils, vridde om bryteren på safeflame og venta.... venta... venta.. det ble jaggu ikke varmt på plata.
Ukokt ris til sushi blir liksom ikke helt det samme...
men nå hadde jeg heldigvis med meg Weber gassgrill og fikk kokt risen der... det løste seg... men uten repkit så er man litt låst.. blir ikke kaffe heller da ? selv om man har beste sort parafin, finfin spenning på batteriene og perfekt fall på returslangen.
Så repkit ligger i kartbordet.
( påfølgende helg var det ny tur. Hadde ikke fått tid til å bytte repkit, men hadde det med. Når sulten begynte å gnage, tok jeg løs på demontering... etter en time var den montert sammen, og fyrte igang. Varmt ble det!!
Etter en stund var jeg oppe i cockpit og så at eksosutløpet var helt nedsotet.
Det fikk stå til. Maten måtte bli ferdig.
neste dag var safeflamen åpna igjen. Veken pakket på nytt og spiralen trimna. Etter det ble alt så meget bedre og både kokeplata og varmelokker er mine bedre venner.