Obligatorisk Startet 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2018 Hei Kjøpte autopilot type lewmar for kjededrift. Når jeg fikk den manglet kjede. Lang korrospandanse-historie til kort, jeg fikk kjede til innkjøpspris. Da jeg mottok kjede etter ca 1mnd ventetid, oppsadaget jeg at det var varmgalv kvalitet som også er magnetisk. Kjede går 5cm under magnetisk kompasset.. Har ikke fått prøvet om det gir utslag. Lewmar svarer meg at det er standard, og ikke har noe å si. Har en følelse på en quick fix her.. Noen som har Lewmar autopilot som kan bekrefte dette? - alt anna i stryresystemet er ikke magnetisk, ss 316.. takker og bukker for fakta ?✌? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Interresant er å vite hvilke materialer det er i kjedehjul og akslinger som kommer i kontakt med kjedet. Den gangen jeg kjøpte styring fra Lewmar var det en underlig blanding av materialer, til tommebolter ble det levert millimeter- muttere, etc. Hadde et svare strev med å få det til. Sitér dette innlegget Link to post
Obligatorisk Svart 19.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Er 99% sikker på at resten er rusfritt av ikke magnetisk kvalitet. Også styrekjedet for styre er rustfritt. Det er det som er så merkelig, hvorfor er plutselig hdg godt nok? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Fordi galv var det billigste de kunne få fatt i akkurat der og da. Er det fuktig miljø så forsvinner nok galvaniseringen ganske snart. Vær obs på hurtig tæring av kjedet. Smør regelmessig. Sitér dette innlegget Link to post
Obligatorisk Svart 19.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2018 Er stygt redd at det handler om pris. Da driven er bestillingsvare.. Synes det er useriøst hvis det skulle være tilfelle. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 20.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2018 Mitt kjede er ikke magnetisk, men tannhjulet er svakt magnetisk. Kjede var litt slakt så det må kanskje strammes noe opptaget jeg. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.