Jump to content

Erfaringer med Highfield RIB?

pebbe

Recommended Posts

Maika skrev 46 minutter siden:

Min Highfield Classic 310 (dobbelt bunn) er fortsatt knallsolid, og tar svinger og bølger veldig pent. 

Litt lenger og litt tyngre er nok alltid en fordel. Min må vippes opp og ned på snapp davidere hyppig, så vekt er viktig. Ser også at Ultralite er litt smalere, noe som også er en fordel når den er vippet opp bak (tar mindre av utsikten).  Men Classic er nok en bedre rib i sjøen...

Jeg har UL310 med 15 hk 2-takt. Den har samme bredde som CL310. Føler meg ikke utrygg med såpass motor og syntes den sitter godt i svingene. Men den er lett så jeg binder fast bensinkanna foran sittebenken slik at det er litt tyngde foran hvis det er mye vind og bølger rett imot.  Har hatt den i fire år og er fortsatt veldig fornøyd.

• 9 måneder senere...

Hei, jeg har lest med interesse denne diskusjonen. Skal kjøpe ny jolle i år og valget står mellom Quicksilver eller Highfield, begge Ultra Light ALU og 290 lengde. QS koster 17' og HF 23' hos Bakken. Har en Tohatsu 9.8 HK 4 takt. Båtene fremstår veldig like. Er det tilstrekkelig kvalitets- og ytelsesargumenter for å betale 6' mer for en HF? 

Redigert av Othilie3 (see edit history)
  • 2 måneder senere...
Othilie3 skrev On 29.3.2020 at 10.14:

Hei, jeg har lest med interesse denne diskusjonen. Skal kjøpe ny jolle i år og valget står mellom Quicksilver eller Highfield, begge Ultra Light ALU og 290 lengde. QS koster 17' og HF 23' hos Bakken. Har en Tohatsu 9.8 HK 4 takt. Båtene fremstår veldig like. Er det tilstrekkelig kvalitets- og ytelsesargumenter for å betale 6' mer for en HF? 

Hei. Hvordan ble det? Jeg har en Tohatsu 9.8 på en Zodiac Fastroller 285. Vurderer Highfield 290 Ultralite Aluminium RIB.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...