altmuligbåt Startet 20.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 20.Mars.2018 Hei alle. Har en del Teak rekker og Teak detaljer på vår Riva. Som tidligere har vært utendørs men nå har blitt under kalersjen. Vi har nå pusset det ned så det ser nytt ut. Men vil behandle det med litt farge ( så det blir litt mørkere) og lakk eller noe som gir en blank og fin overflate som varer en stund. Hva anlbefales og bruke på slikt ? Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
MSHEIMLY Svart 20.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2018 Du kan godt bruke Benar edeltreolje. Den fungerer greit! Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 21.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2018 Ravilakk fungerer godt. Er undervurdert. Men skal det vare litt lenger, er det tokomponent lakk som gjeld. Sitér dette innlegget Link to post
joern-eo Svart 21.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2018 Etter å ha renovert en Storebro fra`74 der store deler var mahogny endte jeg med Owatrol-oljer. Metter med D1 og gjør det blankt med D2. Kan godt bruke en spritbasert beis under dersom du vil ha det enda mørkere, men metning med D1 gjør ekte mahogny rimelig mørk. Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 21.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2018 Har lest litt og tenkt litt. Noen som har prøvd klarlakk "type bil" på Teak. Har en som kan sprøyte det og mellomslipe. Men han har ikke så mye erfaring med og lakkere Teak / treverk. Det meste er tatt løs fra båten. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Fjordgubbe Svart 21.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2018 Har gjort det! Glimrande! Men ikkje om her er brukt oljer eller tilsvarande. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 21.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2018 Teak blir mørkere når du får på olje elle lakk. Jeg har dårlig erfaring med to-komponenet på teak, men det var utendørs på dollbord. Det krakkelerte fordi lakken ikke fulgte med bevegelsene i treverket. Har gått over til D1+D2 som også er mye lettere å vedlikeholde. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.