Dracojon Startet 20.Mars.2018 Del på Facebook Startet 20.Mars.2018 Hei dere. Noen tips om beste fremgangsmåte for å fikse dette? Må alt rives eller er det noen quick-fix som kan få meg gjennom sommeren på en god måte. Det ser ikke helt krise ut, men hadde vært fint om den satt tight og fint. Hvis alt skal byttes ut. Hva slags stoff kjøper man og hvor gjør man det? Båten er en Draco DC20 fra 1987 Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Først. Velkommen til dette forumet. Det et mye ekspertise her inne. Det vil du finne ut etterhvert. ? Når det gjelder trekket er det litt vanskelig å kommentere det ut fra tekst. Prøv å ta noen bilder som viser hva som skjer. Da er det mye lettere å gi gode råd. Er det som jeg tror så er det fuktighet som gjør at limet slipper. Da er det ofte ikke noen vei utenom å rive ned skrogtrekket og lime på nytt. Selvfølgelig må kilden til fuktighet fjernes. Jeg prøvde i en tidligere båt å kvikkfikse. Det holdt ikke særlig lenge. Men klarte å lure en sommer. ? jeg sprayet noe lim inn bak trekket. Da hang det en liten mnd. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Mix Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Mange båtbyggere brukte og bruker fortsatt skrogtrekk med skumgummi bakside. det er smidig og enkelt å jobbe med, spesiellt rundt hjørner og kriker og kroker. Ulempen er at skumgummi baksiden på trekket har en tendens til å slippe fra skumgummi baksiden etter noen år og en sitter igjen med skumgummien limt fast i skroget mens selve trekket løsner. Skal du trekke om er mitt råd å bruke homogent skumcelle skrogtrekk istedet, ja det er vanskeligere å jobbe med og båtbyggere hater det, for dem er "time money", men du får ett resultat som varer. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 3 mm skrogtrekk er bra. Standard vare hos båtbutikker. Skal du lime i tak må du ha noe som hefter godt og fort. Ellers løsner det før tørkinga er over. Et alternativ er å lime trekket til tynn xfiner og deretter skru det fast. Sitér dette innlegget Link to post
Larss1 Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Hei og velkommen til forumet! Jeg har i et tidligere draco prosjekt gjort som Eureka her skriver og limt trekket på kryssfiner. Brukte 5 mm kryssfiner og lektet opp med 12 mm, felte inn en spotlight i samme slengen. Se bilder side 6 på link: Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Eureka skrev for 8 timer siden: 3 mm skrogtrekk er bra. Standard vare hos båtbutikker. Skal du lime i tak må du ha noe som hefter godt og fort. Ellers løsner det før tørkinga er over. Et alternativ er å lime trekket til tynn xfiner og deretter skru det fast. Ja, dette er best, men so må det være noko å skru fast i då. Kanskje feste er støpt inn som avstiving sidan dette er mykje vanleg? Kontaktlim kan og brukast for feste av platene, men er truleg for vanskelig for ein amatør. Då har du berre ein sjanse. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Mars.2018 Del på Facebook Svart 21.Mars.2018 Er det ikke sandwich dekk på båten? Hva med å lime fast spiler samt skru fast spilene, deretter skru plata i lista. Da er det lett å ta ned om det må utbedres. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.