Jump to content

Is i Leangbukta/Oslofjorden

jotto

Recommended Posts

Frissy skrev 17 minutter siden:

Da kan jeg melde at isen begynner å gi seg i leangbukta. Jeg ville ikke gått utpå nå. Fortsatt is ut til Hvalstrand men begynt å bli borte langs land flere steder. Seilet er på plass og presenningen av. Lunsj spist ombord i nydelig sol på dekk(på land) 

Bra! 

Gidder du å hoppe litt på isen? ;)

jotto skrev Just now:

Hva bør jeg tenne på i Leangbukta for at brannbåt/kystvakt/whatever kommer og slukker/lager råk? Det bør jo være noe som ikke er tilgjengelig for brannbil ;)

Det høres ut som du beskriver en vinteropplagsbåt helt ytterst på en av bryggene. En brannbil kan kjøre ut på Tangen, så kanskje du bør velge en av bryggene i Bukta, f.eks ytters på D eller E. Der er det vanskeligere for en brannbil å komme fram.  :smiley:

Men på generell basis anbefales det ikke å annonsere slikt på internett - hvem tror du får skylden hvis en annen nå får en ide og følger opp med en kanne bensin og godt humør... :sweat:

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Er i Leangbukten nå.

Det er (stort sett) isfritt på Hvalstad-siden av Tangen.

Det ligger fremdeles is mellom bryggene på Konglungen-siden av Tangen. På innsiden av Y-brygga er isen borte fra land og ca 1/3 ut, mens isen er ca 1,5 cm tykk nesten ytterst. Mellom Y og X er isen såpass tykk at jeg ikke kom gjennom med hælen på min sko.

Isen utenfor bryggene strekker seg omtrent til murbrygga nedenfor parkeringsplassen på Hvalstrand.

Det er én uke til vinterhavnen er ferdig og alle vinterbåter må flytte, så det kan bli kaotisk neste helg hvis ikke isen slipper snart. :worry:

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

16 minutes ago, Sjøbliss said:

Denne karen kjørte masse råk i dag. Nå snakker vi timer før denne isen er historie! Er det ikke en Pioneer jolle?? Han kjørte visstnok opp 1/3 av isen i dag... Er ikke mye tykkelse da..

Og ga deretter opp da det var ti centimeter tykk is videre utover.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...