Frissy Svart 30.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2018 Idag skal det jobbes på båten uansett om isen fortsatt ligger der. Her fått tid for utsett av båt om drøye 2 uker i Leangbukta..... Blir spennende og se om jeg må hogge hull før de løfter den ned. Langtidsprognosene ser vel noe bedre ut fra neste helg. Da ser det ut som pluss døgnet rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 30.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2018 Da kan jeg melde at isen begynner å gi seg i leangbukta. Jeg ville ikke gått utpå nå. Fortsatt is ut til Hvalstrand men begynt å bli borte langs land flere steder. Seilet er på plass og presenningen av. Lunsj spist ombord i nydelig sol på dekk(på land) Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 30.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2018 Frissy skrev 17 minutter siden: Da kan jeg melde at isen begynner å gi seg i leangbukta. Jeg ville ikke gått utpå nå. Fortsatt is ut til Hvalstrand men begynt å bli borte langs land flere steder. Seilet er på plass og presenningen av. Lunsj spist ombord i nydelig sol på dekk(på land) Bra! Gidder du å hoppe litt på isen? ;) Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 30.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2018 jotto skrev 19 minutter siden: Bra! Gidder du å hoppe litt på isen? ;) Det tror jeg må bli med tørrdrakt..... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 31.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2018 13 hours ago, Frissy said: Det tror jeg må bli med tørrdrakt..... Innvilget ? hopp i vei! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Kad 43 Svart 31.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2018 Jammen godt den isen er på vei bort. Har en "ny" båt som venter på meg der ? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 31.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2018 Frissy skrev for 17 timer siden: Det tror jeg må bli med tørrdrakt..... Innvilget! Hopp i vei! ? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Sjøbliss Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 http://leangbukten.kystnor.no Vet ikke om alle vet, men den populære Leangbukta har jo et snasent kamera for å sjekke isforholdene med :) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Mouche Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Linken til kameraet ble lagt ut her i tråden for en ukes tid siden. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sjøbliss Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Du har jammen rett, jeg så ikke den :D Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Mouche Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Nei, men det gjør ikke noe for sikkert flere enn deg som ikke har sett den første gang! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Pequod Svart 4.April.2018 Link til dette innlegget Svart 4.April.2018 Var innom Snarøysundet på mandag, kom til Holsa og der lå det is innover. Prøvde ikke ut hvor tykk den var. Er nok enda en stund til jeg kan dra inn til Oksenøya og fylle tanken. Fylte på Kavringen på søndagen, og da hadde de satt opp prisen fra 11,96 i januar til 12,40! Siste gang jeg fyller der denne sesongen! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Astor Svart 5.April.2018 Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 (redigert) Da fikk vi et hyggelig besøk på Sætre i går. Skjærgårdstjenesten vil i gang og var på plass og lagde råk inn til Sætrehavna og Lagahølet. DE målte rundt 15 cm is utenfor havna. Nå får regnværet og varmen gjøre resten av jobben. Redigert 5.April.2018 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
jotto Svart 5.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 Hva bør jeg tenne på i Leangbukta for at brannbåt/kystvakt/whatever kommer og slukker/lager råk? Det bør jo være noe som ikke er tilgjengelig for brannbil ;) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 5.April.2018 Link til dette innlegget Svart 5.April.2018 jotto skrev Just now: Hva bør jeg tenne på i Leangbukta for at brannbåt/kystvakt/whatever kommer og slukker/lager råk? Det bør jo være noe som ikke er tilgjengelig for brannbil ;) Det høres ut som du beskriver en vinteropplagsbåt helt ytterst på en av bryggene. En brannbil kan kjøre ut på Tangen, så kanskje du bør velge en av bryggene i Bukta, f.eks ytters på D eller E. Der er det vanskeligere for en brannbil å komme fram. Men på generell basis anbefales det ikke å annonsere slikt på internett - hvem tror du får skylden hvis en annen nå får en ide og følger opp med en kanne bensin og godt humør... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
jotto Svart 6.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2018 Det begynner å se mørkt ut på webcamen. Altså isen er mørk. Det er med andre ord lyse utsikter :) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 8.April.2018 Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 (redigert) Er i Leangbukten nå. Det er (stort sett) isfritt på Hvalstad-siden av Tangen. Det ligger fremdeles is mellom bryggene på Konglungen-siden av Tangen. På innsiden av Y-brygga er isen borte fra land og ca 1/3 ut, mens isen er ca 1,5 cm tykk nesten ytterst. Mellom Y og X er isen såpass tykk at jeg ikke kom gjennom med hælen på min sko. Isen utenfor bryggene strekker seg omtrent til murbrygga nedenfor parkeringsplassen på Hvalstrand. Det er én uke til vinterhavnen er ferdig og alle vinterbåter må flytte, så det kan bli kaotisk neste helg hvis ikke isen slipper snart. Redigert 8.April.2018 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Popeye70 Svart 8.April.2018 Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 Ser på Facebook-gruppen «Leangbuktens skråe bredd» at en modig mann i en liten Pioner-jolle har jobbet fram en råk ca 1/3 av veien ut fra Hvalstad-siden (synlig på webkameraet). Det rapporteres om 8-10 cm tykk is der ute. Bilde fra Jon Bjørndal: Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Vrod Svart 8.April.2018 Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 jotto skrev On 5.4.2018 at 22.42: Hva bør jeg tenne på i Leangbukta for at brannbåt/kystvakt/whatever kommer og slukker/lager råk? Det bør jo være noe som ikke er tilgjengelig for brannbil ;) Hva med en kassert kule fender? Eller et sett med oppbrukte vinterhjul? ?? Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
jotto Svart 8.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 Ser ut til at noen har prøvd seg allerede :) Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 8.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 Vrod skrev for 2 timer siden: Hva med en kassert kule fender? Eller et sett med oppbrukte vinterhjul? ?? Synd at jeg ikke tok vare på de gamle vinterdekkene som jeg byttet ut i høst :) Kanskje en strandstol? Bruker jo ikke sånt nå som jeg har båt. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 8.April.2018 Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 Denne karen kjørte masse råk i dag. Nå snakker vi timer før denne isen er historie! Er det ikke en Pioneer jolle?? Han kjørte visstnok opp 1/3 av isen i dag... Er ikke mye tykkelse da.. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 8.April.2018 Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 Ser at @Popeye allerede posta dette, beklager. Eget foto viser også at naturlig smelting ved nordvest siden av bukten er godt i gang. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
jotto Svart 8.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 Hurra :) Henter båt på torsdag, så smeltingen er vel i rute. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.April.2018 Link til dette innlegget Svart 8.April.2018 16 minutes ago, Sjøbliss said: Denne karen kjørte masse råk i dag. Nå snakker vi timer før denne isen er historie! Er det ikke en Pioneer jolle?? Han kjørte visstnok opp 1/3 av isen i dag... Er ikke mye tykkelse da.. Og ga deretter opp da det var ti centimeter tykk is videre utover. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.