Bømlafjord Startet 23.Juli.2005 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2005 (redigert) Hallo. Er det noen som kan svare meg på hva som er rett rotasjonsrettning på propellene når båten har to motorer. På min Nimbus 3000 med 2stk VP 280 DP går begge bakerste propeller mot venstre. Kan det vere rett? Har A7 propeller men treng meir turtall, noen som har A6 propeller til salgs eller interesert i å bytte. Redigert 23.Juli.2005 av Nimbus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 23.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2005 Hei og velkommen. Jeg er ikke spesiellt vandret i hekkagregater, men jeg har en formening om at ved duopropp så er det ikke noen forskjell på dobbelinstalasjon kontra enkel. dette pga de kontraroterende propellene motvirker sidedraget og behovet for reversert gear på det ene agregatet er da borte.... ? Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.