bliss X Startet 23.Mars.2018 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2018 Har fått noen eksempler på priser i enkelte båthavner og synes det begynner å bli veldig dyrt enkelte steder. Dette er kun sommerplasser. Kan noen bekrefte eventuelt avkrefte om disse prisene stemmer? Båtmotoren AS Malmøya: 3.5m kr 19.000 4.5m kr 26.000 Malmøya slipp AS: ca kr 1000 lavere enn Båtmotoren AS Malmøya Sandkroken slipp AS: 3.5m kr 9250 (+innskudd kr 28000 spises opp ila 10 år) Holmen Yachtverft: 3m kr 13.000 5m kr 43.000 (kr 33.000 /v 10 års kontrakt) Kongen Marina: 2.6m kr 11.200 (antar lysåpning må være feil oppgitt) Killingen: 4.5m kr 22.500 (+ diveres gebyrer) Sørfonden slipp: 3 - 3.4m: kr 4.290 3.8m: kr 5.080 4.5m: kr 5.810 ytterplass: kr 10.380 Oksenøya: 3.2m: kr 20.500 5m: kr 40.500 Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2018 (redigert) Vil du ha flere på listen, betaler jeg 11200,- for 3,5 meters plass i Sonskilen Båthavn, altså 3200,- pr. meter. Den ene utliggeren er da gangbar. Men det er kanskje ikke Oslo omegn. Det er ikke noe innskudd. Redigert 23.Mars.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bliss X Svart 23.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2018 Kan jo se om det kommer flere så kan jeg oppdatere listen etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 Leangbukta: 3 meter - 9.034 4 meter - 9.864 5 meter - 10.566 Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Frissy Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 Melder du deg inn i en båtforening, vil prisbildet se helt annerledes ut. Mulig du må flytte litt rundt i havna. Ledige plasser fordeles etter 15 april i min havn. I min forening koster en uke leieplass kr 220 for <3.5 M plass. Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 skjæløy marina 5 meter plass kr 16 600 + innskudd 50 000 ned skrives over 10 år. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Fjordgubbe Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 (redigert) Håpar me her ikkje samanliknar "humar og kanari". Trådstartar skriv sommarplassar, men meiner vel heilårsplassar. Sundom vert det kanskje opperert med nettoopning, andre gonger med brutto. Og so må det sjølvsagt takast med innskot og krav til dugnad i dei høve det er slike krav. Som hos oss, men her var det vel Oslofjorden det vart spurt om. Men det er nok dei fleste klar over. Redigert 24.Mars.2018 av Fjordgubbe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 24.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 De prisene jeg la ut gjelder sommerplasser og ikke helårsplasser. Har noen priser på helårsplasser også men kun for noen av havnene. Jeg valgte derfor å ikke ta med de prisene nettopp for å unngå det du påpeker. Oversikten har jeg fått fra Sørfonden Slipp AS Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 10 hours ago, bliss X said: Har fått noen eksempler på priser i enkelte båthavner og synes det begynner å bli veldig dyrt enkelte steder. Dette er kun sommerplasser. Kan noen bekrefte eventuelt avkrefte om disse prisene stemmer? Oksenøya: 3.2m: kr 20.500 5m: kr 40.500 Oksenøya opererer som de fleste andre med brutto breddemetere, men oppgir også netto. Har en 5 (4,6) meter og betaler 30.500,- for sommersesongen, som er mer enn nok ? Ny og fin kommersiell marina. Beliggenheten gjør at man slipper unna mye av ettermiddagsrushet om man kommer fra Oslosiden eller Bærum øst fremfor å ha båten i Sandvika eller Leangbukta. Prisen har vært lik De siste 4 årene. Stemningen på brygga er vel at prisen ikke bør økes noe særlig før alternativer blir vurdert ? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Faxen Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 I Horten betaler jeg 3400 kr, for en 4m plass. Det inklusiv opplagsplass på land. Det finnes sommerplasser også, samt longside plasser. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
M/B Bianca Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 Faxen skrev 7 minutter siden: I Horten betaler jeg 3400 kr, for en 4m plass. Det inklusiv opplagsplass på land. Det finnes sommerplasser også, samt longside plasser. Er det leiepris, uten innskudd eller andre avgifter av noe slag? Det var jammen billig, i så fall... Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 (redigert) He er prisene på Vallø Båtforening. Hentet fra http://www.vallobat.no Jeg tror vi er en av de rimeligste, men er kanskje ikke å regne som omegn iforhold til Oslo. Også tror jeg det er fullt for 2018... Tar ned webskjema på siden om kort tid mvh Windy37GM som "bor" der Redigert 24.Mars.2018 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
oberst1 Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 Bor i Oslo, båtplass i Skjeberg (omegn for oss, men kanskje ikke i oversikten din) 2018: 5m (4,6 ca lysåpning)med gangbare utriggere begge sider og vekterbasert overvåkning 14.680,- Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 24.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 Greit å få litt oversikt over priser og det trenger selvsagt ikke bare være for Oslo Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 Kjærnes brygge Bunnefjorden 11500 for 4.5 meter bredde. Sitér dette innlegget Link to post
magnuje Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 Ser lenger opp her at en 4 m i leangbukta er oppgitt å koste både 10k og 21k. Er det to ulike båtforeninger i Leangbukta kanskje? En kommunal og en kommersiell? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 Me vestlendingar har i hovudsak båtane ute heile året og betaler difor oftast heilårsleige. Men sidan det her berre er snakk om sommarplassar, kjem det vel ei rekning for vinterplassar i tilegg, om ein vel eller får lov å ha båten på sjøen om vinteren. (Reknar med isen er ei begrensing.) Og so må ein ikkje gløyme landleige for tida på land. Uff, det er dyrt å ha båt. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 magnuje skrev for 5 timer siden: Ser lenger opp her at en 4 m i leangbukta er oppgitt å koste både 10k og 21k. Er det to ulike båtforeninger i Leangbukta kanskje? En kommunal og en kommersiell? Ja Asker marina er kommersiell og leangbukta er båtforening. Ligger på samme sted så en stor prisforskjell er det. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 magnuje skrev for 5 timer siden: Ser lenger opp her at en 4 m i leangbukta er oppgitt å koste både 10k og 21k. Er det to ulike båtforeninger i Leangbukta kanskje? En kommunal og en kommersiell? Det er to forskjellige tilbydere i Leangbukten, ja. Prisene fra Mouche er fra Leangbukten Båtforening (privat), mens den høyeste prisen er fra Asker Marine (kommersiell). Leangbukten Båtforening er grønn, Asker Marine er oransje: Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Gew77 Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 Den "innbydende" Hvile Havn befinner seg vel også innenfor rødt område her.. Storsand Båthavn opererer med ganske andre priser enn de jeg ser ovenfor. Men det er kanskje pga avstanden inn til hovedstaden. Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Popeye70 Svart 24.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2018 Gew77 skrev 1 time siden: Den "innbydende" Hvile Havn befinner seg vel også innenfor rødt område her.. Ja, det har du rett i. De bryggene som starter fra fastland i det venstre hjørnet av den røde markeringen tilhører Hvile Havn. Jeg orket bare ikke bli alt for detaljert, og hadde en sjuåring hengende i armen så jeg fikk ikke gjort et skikkelig stykke arbeid... (unnskyldninger, unnskyldninger). Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
nordan family 27 Svart 25.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2018 Sentralt i Hovedstaden betaler jeg 2450,- for 5.0 meter, pluss medlemskontingenten på 350,-. Så jeg klager ikke. Kriteriene er som alle foreninger på kommunal grunn i Oslo: må bo i Oslo eller en nabokommune uten strandlinje. Non-profit, vaktordning blandt medlemmene, og 2 dugnader av 4 timer pr år (alle møter ikke på alle dugander). Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 25.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2018 Fok kjører mange timer for å komme til hyttene sine så hvorfor ikke kjøre litt for å komme til båtplassen? Har også plass i Skjeberg (Walberg). 3,8m. Kr8900,- for sommersesongen. Fra Oslo er det bare å kjøre E6. Avkjøring fra E6 til fleste båthavner i område tar ca. 5 minutter. Fra Skjeberg (Singlefjord) er det kort vei ut til Hvaler og over til Koster eller nede Svenskekysten. Eller bare en harrytur til Strømstad sjøveien J Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2018 PiperBill skrev 32 minutter siden: Fok kjører mange timer for å komme til hyttene sine så hvorfor ikke kjøre litt for å komme til båtplassen? Har også plass i Skjeberg (Walberg). 3,8m. Kr8900,- for sommersesongen. Fra Oslo er det bare å kjøre E6. Avkjøring fra E6 til fleste båthavner i område tar ca. 5 minutter. Fra Skjeberg (Singlefjord) er det kort vei ut til Hvaler og over til Koster eller nede Svenskekysten. Eller bare en harrytur til Strømstad sjøveien J Helt enig. Valgte båtplass i Østfold først og fremst pga nærhet til Hvaler/Koster/Svenskekysten. Prøvde oss først i Ryggeområdet siden det var kort vei til båten for oss, men med snekke og seilbåt brukte vi alt for lang tid dit vi ville, feks Hvaler/Koster osv, men kort vei over Oslofjorden til Hvasser osv var et pluss. Har gått inn-ut Oslofjorden for vinteropplag, helt og holdent utelukket å ha det som "reisevei" med båten for å komme ut på havet. Men seiler man i indre Oslofjord så er det jo perfekt. På motorveien mot svenskgrensa så erstatter en times bilkjøring en hel dag i båten ut Oslofjorden for oss som går sakte. -- Kan virke som det er noe billigere i Østfold, men virker ikke som ekstreme forskjeller hvis en ser bort fra de som får plassen sponset av skattepengene våre da. Har sett på noen priser på Hankø og der virker det jo veldig dyrt.. Uansett, det koster penger, alltid litt mer enn hva en ønsker :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.