GeirKS Startet 25.Mars.2018 Del på Facebook Startet 25.Mars.2018 Min gamle (ærverdige) Nimbus har et hvitt teddybjørn-aktig skrogtrekk som gjerne kunne vært byttet ut. Nimbus brukte nok et kvalitetsprodukt, for det holder seg godt, men likt en mikrofiberklut finnes det fellende bevis spart opp i trekket her og der. Denne typen har skumgummi på baksiden, og hvis man piller litt på det er det åpenbart at mesteparten av skumgummien blir igjen på skroget, mens "teddyen" løsner. Hvis noen har et tips til hvordan den gjenværende skumgummi kan fjernes på en noenlunde enkel måte så hører jeg gjerne om det. Subsidiært, hvis noen vet om noen som jobber med å bytte denslags, er det fristende å kaste gode penger etter dårlige og bli kvitt problemet... Geir Sitér dette innlegget Link to post
ErikN Svart 25.Mars.2018 Del på Facebook Svart 25.Mars.2018 Jeg brukte drill med stålbørste hode.. dro av det meste under mitt Skrogtrekk :) Sitér dette innlegget Link to post
YngveKL Svart 26.Mars.2018 Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 (redigert) Hva med en sånn derre vibrerende sak? Når jeg fjernet det gamle teppet i huset brukte jeg en svær teppefjerner. En Feinsag med med "kniv"blad (altså uten tenner) fungerer kanskje? Lite støv tror jeg det blir i hvertfall Redigert 26.Mars.2018 av YngveKL Trykkleif (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 26.Mars.2018 Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 Godt å få bort slikt "teddyfor". Bruk for all del skai med 3mm skumgummi bak. Det setter ikke så høye krav til underlaget. Det de fleste båtbyggere bruker. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 26.Mars.2018 Del på Facebook Svart 26.Mars.2018 Mente 5mm. Dette er det eneste som duger! https://www.finn.no/58958220 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.