Tom Rør
Alfred Sælid skrev 55 minutter siden:Er det noen som har erfaring med 'oppgjør' med Norske Sjø?
Tidligere sjekket jeg Fender Marine med Norwegian Broker og da ble Fender en 1000-lapp dyrere. I den sammenligningen var det også viktig å se på Norwegian spesifikke punkter:
1) Er forsikringssummen den samme, og utbetales det markedsverdi eller kjøpesum ved totalskade. (Våre vilkår erstatter kjøpesum dersom forsikringssummen tilsvarer dette. Skal vi forsikre til markedsverdi går premien for forsikringen betydelig ned.)
2) Er maskinhavari inkludert. (standard i våre vilkår)
3) Hvor stor avkortning/aldersfradrag blir det i skadeoppgjøret når gammelt erstattes med nytt. (Vi har ikke avkortning på kaskoskader)
4) Er varmgangsskader på motor dekket. (Vi har ikke unntak for dette)
5) Dekkes skader forårsaket av is/frost. (Vi har ikke unntak for dette)
Men Norwegian falt omsider ut med bedre tilbud fra Trygg....
Morsom påskenøtt dette....
Prøv å få en skade med NB, så kanskje du ikke er så entusiastisk lenger. Nå har vel du et relativt stort horn i siden til KNBF, så du er vel ikke helt nøytral?
Tryg solgte meg en forsikring mens den forrige båten lå i UK, men det selgeren ikke visste, var at de dekket ikke båter som lå der, og heller ikke turen hjem.
Jeg har Gjensidige, og hvis man ikke for enhver pris bare ser på premien, men heller hva de dekker, så føler jeg meg trygg.
Og ja, jeg har fått bekreftet hvor ryddige de er ved skade.??